Gestul impresionant al unei fetițe de 10 ani din Bistrița pentru colegul ei cu autism. ”Te iubim”
O fetiţă de 10 ani din municipiul Bistriţa a devenit autoarea unui caiet special cu fişe de lucru pentru copiii cu cerinţe educative speciale încadraţi în învăţământul de masă.
Fetița a încercat să îşi ajute un coleg diagnosticat cu autism, potrivit comunicatului de presă remis luni, de Ziua internaţională a persoanelor cu dizabilităţi, de Centrul de resurse şi referinţă în autism (CRRA) "Micul prinţ".
Alexandra şi Vlad sunt colegi în clasa a patra la Şcoala gimnazială nr.4 din Bistriţa. Alexandra are 10 ani, însă Vlad a împlinit 12, fiind diagnosticat încă de la vârsta de 2 ani cu tulburări din spectrul autist, şi de atunci face intensiv terapie de recuperare în cadrul CRRA "Micul Prinţ".
Cu sprijinul unui facilitator şcolar, Vlad a parcurs cursurile unei grădiniţe de masă şi acum este încadrat în ciclul primar al învăţământului de masă, unde a fost primit cu braţele deschise de învăţătoarea Bombonica Barteş şi de colegi.
"Deşi la început Alexandra nu ştia cum să se raporteze la colegul ei atipic, în timp şi-a dorit din răsputeri să se conecteze la el şi să îl ajute. Observând că însoţitorul şcolar al copilului îi face zilnic fişe de lucru diferenţiate, spre uimirea tuturor, Alexandra a venit într-o zi la şcoală cu o fişă concepută special pentru Vlad, pe modelul observat de fetiţă la terapeutul însoţitor al copilului. Apoi a doua fişă, apoi a treia fişă, astfel încât în timp, la iniţiativa facilitatorului şcolar, psihopedagog Maria Câmpan, şef Centru în cadrul Asociaţiei Autism Europa, colecţia de fişe de lucru diferenţiate create de Alexandra s-a concretizat înt-un auxiliar şcolar cu fişe de lucru pentru copii cu cerinţe educative speciale", se arată în comunicatul remis Agerpres.
Fişele de lucru create de fetiţă au fost adunate sub numele de "Caietul Alexandrei" şi tipărite în 1.000 de exemplare, la Editura Şcoala Ardeleană, devenind un instrument extrem de util pentru orice dascăl care integrează copii cu cerinţe educative speciale în învăţământul de masă.
Tipărirea acestui auxiliar şcolar s-a făcut în cadrul proiectului "Creşterea nivelului de incluziune al copiilor cu cerinţe educative speciale în şcolile din municipiul Bistriţa", proiect cofinanţat din bugetul local al municipiului pe anul 2018.
Pe prima pagină, Alexandra a scris un mesaj pentru colegul ei cu autism: "Dragă Vlăduţ, vreau să-ţi spun ceva. Când te-am văzut prima dată nu te-am plăcut deloc. Dar, cu timpul, am început să te plac foarte mult. Acum, nu vreau să pleci din clasă! Stai cu noi până la sfârşitul şcolii! Te iubesc, te iubim! Suntem prieteni buni şi sunt bucuroasă că îmi eşti prieten. Sper că-ţi place! Şi, pentru a-ţi demonstra ce mult preţuiesc prietenia ta, o să îţi dăruiesc un cadou... o carte pentru tine. Cu mult drag, colega ta, Alexandra!".
De la înfiinţare, CRRA "Micul Prinţ" din Bistriţa a integrat în învăţământul de masă, în grădiniţele şi şcolile din judeţul Bistriţa-Năsăud, peste 60 de copii diagnosticaţi cu forme uşoare sau severe de autism.
În total, 840 de copii din judeţ cu cerinţe educative speciale beneficiază de certificat de orientare şcolară în învăţământul de masă. Acest efectiv de elevi este deservit de 11 logopezi, 35 de consilieri şcolari şi 22 de profesori itineranţi.