Furati la propriu. Asfaltul folosit in Romania, de cea mai proasta calitate
Ne-am obisnuit sa fim mintiti ori de cate ori se umplu drumurile de gropi. Ni se spune ca toate aceste cratere, in care ne rupem masinile, sunt provocate de ger, camioanele grele ori de sarea aruncata la deszapezire.
Adevarul este insa altul. Suntem furati la propriu. Specialistii in constructii admit ca asfaltul folosit in tara noastra este de cea mai proasta calitate. Retetele sunt contrafacute sub ochii autoritatilor. O demonstreaza inclusiv rezultatele de laborator.
Dupa normele drumarilor, asfaltarea are reguli clare. Reteta este aprobata de laborator, dupa care e trimisa la fabrica. Aici se produce mixtura asfaltica si se livreaza la o temperatura de peste 150 de grade Celsius. Camionul trebuie sa ajunga pe santier, iar asfaltul sa fie asternut la peste 130 de grade. Din acest moment, soseaua ar urma sa reziste cel putin 4 ani fara gropi.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
La noi, metoda a fost... perfectionata pentru profit si nu pentru calitate. Din reteta dispare tocmai bitumul de calitate. Camioanele intarzie in trafic pana la santier, iar asfaltul nu este turnat la temperatura optima, asa ca nu se mai asterne bine. Dupa cateva ploi si o ninsoare, primele gauri apar. O confirma specialistii in constructii.
In final toata metoda are un scop clar. Soselele sunt reasfaltate dupa primii doi ani de garantie. Din nou si din nou... pe bani.