Exista trei variante de inlocuire a taxei auto. Care este cea mai avantajoasa pentru soferi
Proprietarii de masini din Romania ar putea avea parte de o surpriza neplacuta. Potrivit unor surse oficiale din industria auto, Ministerul Mediului analizeaza trei scenarii de inlocuire a taxei auto.
Cel mai mare impact l-ar avea insa introducerea unui impozit pe masini, calculat pentru fiecare autoturism in parte, in functie de cat de mult polueaza.
Acesta ar urma sa fie achitat anual de toti soferii si se va numi timbru de mediu.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Noul bir ar urma sa fie platit de fiecare proprietar de masina in functie de noxe, de vechime si de capacitatea cilindrica. Birul s-ar adauga la impozitul achitat anual.
O alta varianta propune pastrarea actualei taxe de inmatriculare, eventual micsorata, dar si achitarea unui impozit anual pe poluare, dupa modelul practicat in cateva state europene.
Evident, si in cazul acesta, cele doua taxe nu inlocuiesc impozitul local.
Pana acum niciuna din ipoteze nu a fost confirmata de oficialitati.
Potrivit unei estimari a Ziarului Financiar, piata auto din Romania valoreaza peste 2,5 miliarde de euro, iar anul trecut statul a incasat de la cele aproximativ 240.000 de masini inmatriculate peste 120 de milioane de euro.
Cel mai probabil, forma finala a taxei auto va fi lansata in dezbatere publica peste o saptamana.