Exista trei variante de inlocuire a taxei auto. Care este cea mai avantajoasa pentru soferi
Proprietarii de masini din Romania ar putea avea parte de o surpriza neplacuta. Potrivit unor surse oficiale din industria auto, Ministerul Mediului analizeaza trei scenarii de inlocuire a taxei auto.
Cel mai mare impact l-ar avea insa introducerea unui impozit pe masini, calculat pentru fiecare autoturism in parte, in functie de cat de mult polueaza.
Acesta ar urma sa fie achitat anual de toti soferii si se va numi timbru de mediu.
Noul bir ar urma sa fie platit de fiecare proprietar de masina in functie de noxe, de vechime si de capacitatea cilindrica. Birul s-ar adauga la impozitul achitat anual.
O alta varianta propune pastrarea actualei taxe de inmatriculare, eventual micsorata, dar si achitarea unui impozit anual pe poluare, dupa modelul practicat in cateva state europene.
Evident, si in cazul acesta, cele doua taxe nu inlocuiesc impozitul local.
Pana acum niciuna din ipoteze nu a fost confirmata de oficialitati.
Potrivit unei estimari a Ziarului Financiar, piata auto din Romania valoreaza peste 2,5 miliarde de euro, iar anul trecut statul a incasat de la cele aproximativ 240.000 de masini inmatriculate peste 120 de milioane de euro.
Cel mai probabil, forma finala a taxei auto va fi lansata in dezbatere publica peste o saptamana.