Elevii s-au întors la școala online. Ce se întâmplă cu cei 65.000 de copii fără medii încheiate în primul semestru
Elevii s-au întors luni la școala online, iar Ministerul Educației anunță că 65.000 dintre ei vor începe semestrul doi fără să aibă mediile încheiate pentru primul.
Cei mai mulți au ajuns în această situație pentru că nu au avut telefon, tabletă sau calculator pentru ore.
Profesorii vor avea la dispoziție câteva săptămâni din acest semestru ca să încheie situațiile restante.
„- Bine ne-am regăsit după câteva zile bune de vacanță, copii!
- Bună dimineațaaa!”.
Elevii din toată țara s-au întors la școală. Însă nu în bănci, ci în fața calculatoarelor ori telefoanelor de acasă.
”Noi ne-am fi dorit să ne întoarcem la școală, chiar dacă este distractiv și în școala online”.
”E o bucurie mult mai mare să ne vedem cu colegii față în față”.
Acest lucru ar putea fi posibil începând cu data de 8 februarie, când începe semestrul doi.
De atunci profesorii vor avea la dispozitie patru săptămâni pentru a încheia mediile restante. Amânarea se poate extinde cu până la 8 săptămâni.
Anul acesta școlar, aproximativ 65.000 de elevi se află în situația de a nu avea media încheiată, motivul principal fiind lipsa unui laptop sau a unei tablete, urmat apoi de neparticiparea la cursuri și de situații medicale.
În ultimii ani, numărul elevilor care se aflau anual în această situație era de aproximativ 15.000.
Potrivit organizației Salvati Copiii, peste 70% dintre părinți și profesori consideră că elevii trebuie să revină cât mai curând în bănci.
În ceea ce-i priveşte pe copii, peste jumătate dintre ei se declară în favoarea redeschiderii şcolilor.
”Lipsa colegilor și a interacțiunii umane au efecte absolut impresionante”
Pe de altă parte, un sondaj făcut de World Vision arată că aproape 42% dintre elevi se tem că revenirea la școală va presupune un ritm alert de predare, învățare și ascultare, iar o treime dintre ei sunt îngrijorați că va fi multă materie de recuperat.
Temerile cadrelor didactice se referă, în principal, la golurile mari acumulate de elevi.
Această perioadă, în care școala s-a desfășurat online, și-a pus amprenta asupra elevilor și din punct de vedere psiho-emoțional, spun specialiștii.
Dr. Mihai Craiu: ”Noi, ca toți urgentiștii pediatrici, am început să vedem din ce în ce mai des adolescenţi cu idei de suicid, depresie. Acest stat acasă și această distanță și lipsa colegilor și a interacțiunii umane au efecte absolut impresionante. Sunt ferm convins ca medic și părinte că școlile trebuiesc deschise. Numai că zona respectivă trebuie să fie pe verde pentru ca școala să fie deschisă în siguranță”.
Potrivit unui studiu realizat de Institutul de Sănătate Publică din Belgia, mai puțin de una din cinci infecții cu noul coronavirus în rândul copiilor și profesorilor s-a petrecut în mediul școlar în această țară.