Cum aleg romanii masinile? Criterii si calcule pentru cumparaturi
Doua treimi dintre romanii care achizitioneaza un automobil aleg masina in functie de consumul acesteia, urmatoarele criterii fiind marca, pretul, performanta motorului si confortul, potrivit unui studiu al companiei de cercetare GfK.
Doar 5% dintre intervievati aveau de gand sa-si ia masina in urmatoarele sase luni
Asta dupa ce, in 2009, procentul era de 6%. Anul trecut, procente mai mari pentru intentia de achizitionare se inregistrau in Oltenia si in randul celor cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 ani.
Studiul mai arata ca 60% dintre preferintele romanilor in 2010 se indreptau catre achizitii masini second hand. Peste trei sferturi dintre cei care au declarat in 2010 ca intentioneaza sa cumpere un autovehicul aveau in plan sa faca plata cash, din resurse proprii.
"In perioada 2008-2009, numarul romanilor care preferau sa plateasca cash pentru automobilul cumparat era mai mic, o posibila explicatie fiind legata de cresterea nesigurantei in randul consumatorilor, scaderea veniturilor stabile si a disponibilitatii de a contracta un credit, precum si accesul mai dificil la credite in 2010", se arata in studiul GfK Romania.
Un alt studiu al companiei, concentrat pe obiceiul de achizitie al asigurarilor, realizat luna trecuta, releva ca doar 38% dintre romani detin o masina proprietate personala, iar 19% dintre ei au asigurare CASCO.
Aproximativ 45% dintre posesorii CASCO au mentionat pretul drept criteriu luat in calcul la alegerea asiguratorului, in timp ce pentru RCA acest criteriu a fost mentionat de 74% dintre cei care au incheiat o astfel de polita de asigurare.
In Bucuresti sunt semnificativ mai putini soferi care nu au acum sau nu au avut niciodata asigurare CASCO comparativ cu totalul esantionului (39%, fata de 70%).
Pentru realizarea studiului au fost intervievati aproximativ 1.000 subiecti in fiecare luna, iar perioada analizata a fost ianuarie-decembrie 2010, respectiv februarie 2011.