Drumurile nationale si judetene din tara nu vor mai putea fi construite fara piste pentru biciclete. Ce risca Romania
Pe viitor, drumurile nationale si judetene din Romania nu vor mai putea fi construite sau modernizate daca nu vor fi prevazute cu piste pentru biciclete.
Guvernul pregateste o hotarare in acest sens. Pe hartie, aceste culoare speciale masoara doi metri latime, iar in zonele aglomerate vor fi separate de restul soselei prin borduri sau santuri.
Marian Mihaescu pedaleaza de 10 ani costant. Nu se plange de soferii pe care ii intalneste in trafic, dar crede ca niste piste i-ar ajuta pe biciclisti.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Reporter: Cum e sa circuli cu bicicletele prin Romania?
Marian Mihaescu: Din punctul meu de vedere e ceva normal
Reporter: Ai vrea sa fie o pista de exemplu pe un drum national?
Marian Mihaescu : Da, poate undeva paralel. Cei care alergam cu bicicletele suntem obisnuiti de ani de zile sa mergem pe renumitul DN1 fara nici o problema."
Ministrul Fondurilor Europene impreuna cu cei de la transporturi si de la interne pregatesc o hotarare de guvern in acest sens.
Cristian Ghinea, Ministrul Fondurilor Europene: "De acum inainte cand se vor construi noi drumuri sa aiba si spatii de biciclete adiacente, adica sa investim bani europeni pentru aceste spatii adiacente!"
Tudor Pop: "Vorbim de drumuri nationale, de drumuri nationale principale, de drumuri nationale secundare, de drumuri judetene, de rute ocolitoare."
Potrivit hotararii de guvern, pistele pentru biciclisti de pe drumurile nationale si judetene vor fi suficient de late astfel incat pe ele sa incapa o bicicleta cu remorca. Adica, vor avea o latime de minimum doi metri. In zonele aglomerate vor fi delimitate cu borduri sau santuri.
Autoritatile din Romania se grabesc in conditiile in care tara noastra risca sa fie exclusa din traseele ciclo-turistice ale Europei pentru ca noi nu avem infrastructura necesara, iar turistii pe biciclete ne evita.