Drumurile nationale si judetene din tara nu vor mai putea fi construite fara piste pentru biciclete. Ce risca Romania

×
Codul embed a fost copiat

Pe viitor, drumurile nationale si judetene din Romania nu vor mai putea fi construite sau modernizate daca nu vor fi prevazute cu piste pentru biciclete.

Guvernul pregateste o hotarare in acest sens. Pe hartie, aceste culoare speciale masoara doi metri latime, iar in zonele aglomerate vor fi separate de restul soselei prin borduri sau santuri.

Marian Mihaescu pedaleaza de 10 ani costant. Nu se plange de soferii pe care ii intalneste in trafic, dar crede ca niste piste i-ar ajuta pe biciclisti.

Reporter: Cum e sa circuli cu bicicletele prin Romania?
Marian Mihaescu: Din punctul meu de vedere e ceva normal
Reporter: Ai vrea sa fie o pista de exemplu pe un drum national?
Marian Mihaescu : Da, poate undeva paralel. Cei care alergam cu bicicletele suntem obisnuiti de ani de zile sa mergem pe renumitul DN1 fara nici o problema."

Ministrul Fondurilor Europene impreuna cu cei de la transporturi si de la interne pregatesc o hotarare de guvern in acest sens.

Citește și
traseu
Romania risca sa fie exclusa din cele mai importante trasee ciclo-turistice ale Europei. Cum s-a ajuns la aceasta situatie
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Cristian Ghinea, Ministrul Fondurilor Europene: "De acum inainte cand se vor construi noi drumuri sa aiba si spatii de biciclete adiacente, adica sa investim bani europeni pentru aceste spatii adiacente!"

Tudor Pop: "Vorbim de drumuri nationale, de drumuri nationale principale, de drumuri nationale secundare, de drumuri judetene, de rute ocolitoare."

Potrivit hotararii de guvern, pistele pentru biciclisti de pe drumurile nationale si judetene vor fi suficient de late astfel incat pe ele sa incapa o bicicleta cu remorca. Adica, vor avea o latime de minimum doi metri. In zonele aglomerate vor fi delimitate cu borduri sau santuri.

Autoritatile din Romania se grabesc in conditiile in care tara noastra risca sa fie exclusa din traseele ciclo-turistice ale Europei pentru ca noi nu avem infrastructura necesara, iar turistii pe biciclete ne evita.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Seful CNADNR promite 1.000 de kilometri de autostrada in 2018. Nu scapam de cozi pe DN1, iar podul de la Agigea se va inchide
Seful CNADNR promite 1.000 de kilometri de autostrada in 2018. Nu scapam de cozi pe DN1, iar podul de la Agigea se va inchide

Catalin Homor, seful Companiei Nationale de Drumuri, promite, la fel ca si predecesorii sai in functie, ca in curand vom avea noi autostrazi.

Romania risca sa fie exclusa din cele mai importante trasee ciclo-turistice ale Europei. Cum s-a ajuns la aceasta situatie
Romania risca sa fie exclusa din cele mai importante trasee ciclo-turistice ale Europei. Cum s-a ajuns la aceasta situatie

La noi traseele exista doar pe harta. Pe teren, autoritatile nu au reusit sa faca mai nimic.

Harta NEAGRA a drumurilor periculoase din Romania naste o noua profesie. Cum vor fi stabilite traseele cu risc maxim
Harta NEAGRA a drumurilor periculoase din Romania naste o noua profesie. Cum vor fi stabilite traseele cu risc maxim

Romania va avea auditori in inspectia rutiera. Specialistii angajati ai Autoritatii Rutiere Romane vor face o harta de risc a drumurilor.

Recomandări
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

Rusia a început operațiunea de a „paraliza” livrările militare din Occident către Ucraina. Prima țință distrusă de Putin
Rusia a început operațiunea de a „paraliza” livrările militare din Occident către Ucraina. Prima țință distrusă de Putin

Rusia şi-a intensificat atacurile asupra reţelei feroviare ucrainene pentru a ”paraliza” aprovizionările militare cu material din Occident - în vederea unei noi ofensive -, declară vineri un oficial ucrainean de rang înalt în domeniul securităţii AFP.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.