Seful CNADNR promite 1.000 de kilometri de autostrada in 2018. Nu scapam de cozi pe DN1, iar podul de la Agigea se va inchide

cai pe transfagarasan

Catalin Homor, seful Companiei Nationale de Drumuri, promite, la fel ca si predecesorii sai in functie, ca in curand vom avea noi autostrazi.

Romania va avea 1.000 de kilometri de autostrada in prima jumatate a anului 2018, multe proiecte fiind oprite din cauza lipsei autorizatiilor de construire, a declarat duminica, la Digi 24, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Catalin Homor, potrivit Agerpres.

"Eu sunt optimist. A fost un an foarte greu pentru noi, un an in care am reusit sa deblocam daca nu toate proiectele, spre 90% dintre ele si, indiferent ce se intampla la anul, aceste proiecte vor fi finalizate: Sebes -Turda integral, Lugoj-Deva integral, Suplacu de Barcau-Bors, Mihaiesti-Nadaselu, intrarea in Bucuresti A3. Primii 1.000 de km pot pune (ca vor fi gata) in prima jumatate a anului 2018", a afirmat Homor.

Potrivit acestuia, cauza principala pentru care aceste proiecte au mers "ingreunat" a fost conceptul de implementare, faptul ca au fost realizate studii de fezabilitate ce au fost scoase la licitatie pentru proiectare si executie catre constructor iar acesta, in momentul in care i s-a dat "libertatea sa proiecteze dupa propriile interese, a speculat orice scapare din studiul de fezabilitate pentru a-si diminua costurile de proiectare". "Am schimbat asta. Noul plan de implementare se aplica pentru noile proiecte ce vor fi scoase la licitatie. Concret, cel care realizeaza studiul de fezabilitate realizeaza si studiul tehnic si isi dedica activitatea si pentru obtinerea autorizatiei de construire. Va fi cineva specializat, un proiectant. Constructorul primeste proiectul, autorizatia si predarea terenurilor. De principiu constructorul nu gandeste, el munceste, daca ii lasam libertatea de a gandi pentru noi e o mare greseala", a explicat directorul CNADNR.

El a subliniat ca fiecare lot de autostrada aflat in executie avea o probabilitate de a fi finalizat pana la sfarsitul acestui an, dar, dupa o "radiografie" s-a constatat ca o mare parte dintre proiecte avea probleme majore, precum lipsa autorizatiei de construire.

Citește și
a2
Accidente in lant in care au fost implicate 21 masini pe Autostrada Soarelui, in aceasta dimineata. Cum se circula in zona
„A fost o sclavă, vândută și căsătorită forțat”. Răpită de 10 ani, tânăra Fawzia a fost eliberată de israelieni

"S-a lucrat foarte mult timp fara autorizatii. Daca s-ar fi continuat acest ritm cu siguranta ca s-ar fi terminat... Dar acest tip de lucru fara autorizatie este penal, este pedepsit de Codul penal si a trebuit sa oprim acest lucru cu Inspectoratul de stat in constructii, care a emis ordin de sistare a lucrarilor", a afirmat Homor. El a dat ca exemplu in acest sens tronsoanele de autostrada Sebes- Turda, cele 4 loturi, pentru care nu exista autorizatie de construire, "doar pe alocuri, pe portiuni foarte mici, se putea lucra legal".

Directorul general al CNADNR a subliniat ca Sebes-Turda, loturile 3 si 4, sunt in faza destul de avansata si exista posibilitatea de a fi deschise la sfarsitul anului, "insa cea mai mica influenta negativa, vremea- ploua doua saptamani- ne duc lucrarile in anul viitor".

Drept sigur deschisi, Homor a mentionat cei 22 km intre Orastie si Sibiu, sectorul de autostrada care a fost demolat, programul fiind ca la sfarsitul lui septembrie traficul sa fie repus in zona.

"Se lucreaza, proiectul a fost avizat marti...Exista patru expertize tehnice...Este prima oara in ultimii 15 ani cand compania (CNADNR n.r) isi asuma si raspunde pentru reparatii in regie proprie", a precizat Catalin Homor .

De asemenea, el a mentionat si tronsonul Lugoj - Deva, care are trei loturi, iar pentru primul lot, de 15 km, exista probabilitatea spre 100% de a fi deschis traficului anul acesta.

Centurile ocolitoare pentru Comarnic si Busteni, care vor ajuta la decongestionarea traficului pe DN1, vor fi si ele gata in 2018, potrivit lui Homor.

"In prezent avem in procedura de achizitie doua variante ocolitoare, varianta ocolitoare Comarnic si varianta ocolitoare Busteni. In septembrie vom avea finalizate procedurile de achizitie publica, vom avea un constructor pentru cele doua variante ocolitoare. Urmeaza o perioada de proiectare, se suprapune foarte bine cu sezonul rece in care oricum nu s-ar fi lucrat, si incepand cu noul sezon de constructie, martie-aprilie, in functie de vreme, se va incepe lucrarea. Termenul de executie este de 12 luni. In 2018 vom avea aceste centuri ocolitoare", a declarat acesta duminica.

Homor a precizat ca nu a fost abandonata niciun moment solutia autostrazii, care va fi finalizata integral in 2021. "Nu a fost abandonata solutia autostrazii. In momentul de fata Comarnic-Brasov e impartita in cinci loturi. Primele loturi, loturile de extrema, loturile de capat, au fost scoase la licitatie pentru lucrari. La primul lot a fost anulata procedura de achizitie din diverse motive, lotul cinci se afla in derulare si la sfarsitul lui august vom avea o finalizare, sper ca si un constructor. Totul depinde de Comisia de evaluare.(...) In varianta optimista in care Comisia de evaluare desemneaza un castigator, acesta va avea patru luni la dispozitie sa realizeze proiectul si in aprilie, sfarsitul lui martie, sa inceapa lucrarile acolo, lotul cinci, Rasnov-Cristian. Nu e un sector foarte mare, dar e un inceput. Autostrada va fi finalizata integral in 2020-2021. Daca cineva spune ca stie sa o faca mai repede este nerealist", a spus Homor.

El a subliniat ca aceasta autostrada se face in momentul de fata cu finantare de la bugetul de stat, iar costul exact se va sti dupa finalizarea studiului de fezabilitate.

Circulatia pe podul de la Agigea va fi inchisa integral de la 1 septembrie, traficul urmand sa fie reluat, in conditii normale, pe doua benzi, pana la finele anului, a mai declarat Catalin Homor. "Podul de la Agigea e un pod a carui reabilitare a inceput de foarte mult timp. Lucrarile au fost sistate in 2014, deci e o problema istorica acolo. De la inceputul anului, podul de la Agigea a fost pe lista mea de prioritati top 3 (alaturi de groapa de pe autostrada Sibiu Orastie si DN 76 Deva Oradea). De la 1 septembrie avem in plan inchiderea totala a circulatiei pe acest pod si sa se intre in plin cu lucrari de executie. Mai sunt doua hobane de schimbat si pana la sfarsitul anului sa redeschidem traficul in conditii normale, pe doua benzi, in conditii de siguranta. In paralel cu deschiderea traficului, vor mai fi lucrari de intretinere de genul protectii corozive, vopsitorii, dar se pot executa fara probleme", a spus Homor.

Acesta a anuntat, totodata, ca Autostrada Soarelui va intra in reabilitare in martie 2017, cu traficul restrictionat pe cate o banda, dar lucrarile vor fi gata pana la inceputul sezonului estival.

"Autostrada Soarelui va intra in reparatii. E o portiune destul de perimata. Durata de viata a lucrarilor a expirat si dupa fiecare iarna apar gropi in zona. Mie nu imi place carpeala si in zona respectiva vom intra cu lucrari consistente, schimbarea intregului sistem rutier in profunzime. Nu va fi inchisa ci doar restrictionat traficul pe cate o banda. Acest lucru se va intampla din martie sau de la inceputul sezonului de lucru 2017, pentru ca imediat dupa iarna sa nu facem carpeli ci sa intram si sa facem lucrari de calitate. Lucrarile dureaza doua luni. Va fi gata pana in sezonul estival", a precizat directorul
 

Articol recomandat de sport.ro
Ungurii au reacționat după ce FCSB a obținut a doua victorie în Europa League și are punctaj maxim
Ungurii au reacționat după ce FCSB a obținut a doua victorie în Europa League și are punctaj maxim
Citește și...
Indiferenta autoritatilor cu privire la lipsa perdelelor forestiere de pe drumuri. Cati pomi s-au plantat in 12 ani
Indiferenta autoritatilor cu privire la lipsa perdelelor forestiere de pe drumuri. Cati pomi s-au plantat in 12 ani

Autoritatile din Romania sunt complet indiferente cand trebuie sa rezolve o problema foarte grava: lipsa perdelelor forestiere de pe drumuri si autostrazi.
 

Accidente in lant in care au fost implicate 21 masini pe Autostrada Soarelui, in aceasta dimineata. Cum se circula in zona
Accidente in lant in care au fost implicate 21 masini pe Autostrada Soarelui, in aceasta dimineata. Cum se circula in zona

Trei accidente care au dus la tamponari in lant in care au fost implicate aproape 21 masini au blocat traficul sambata dimineata pe Autostrada Soarelui, sensul spre mare.

Una dintre cele mai asteptate autostrazi ar putea fi gata mai devreme. Soarta a 8.000 de romani depinde de finalizarea ei
Una dintre cele mai asteptate autostrazi ar putea fi gata mai devreme. Soarta a 8.000 de romani depinde de finalizarea ei

Una dintre cele mai asteptate autostrazi, Sibiu-Pitesti, ar putea fi gata mai devreme decat era prevazut.

Recomandări
Care sunt cele mai curate județe din România, unde se aruncă cele mai puține deșeuri în natură. „S-au schimbat multe”
Care sunt cele mai curate județe din România, unde se aruncă cele mai puține deșeuri în natură. „S-au schimbat multe”

Problema deșeurilor aruncate în natură se regăsește peste tot în țară, dar sunt județe în care oamenii sunt mai responsabili și mai implicați în protejarea mediului.

Cum te poți transforma în altă persoană cu doar câteva click-uri. Tehnologia permite ca fața cuiva să fie clonată instant
Cum te poți transforma în altă persoană cu doar câteva click-uri. Tehnologia permite ca fața cuiva să fie clonată instant

Este nevoie de doar câteva click-uri pentru a te transforma în altcineva. Tehnologia de ultimă oră permite ca fața cuiva să fie clonată instant.  

Revolut cere Facebook să ramburseze banii pierduți de victimele fraudelor pe care le promovează. România, cea mai afectată
Revolut cere Facebook să ramburseze banii pierduți de victimele fraudelor pe care le promovează. România, cea mai afectată

Revolut cere companiei Meta să contribuie la rambursarea sumelor pierdute de victimele fraudelor comise prin platformele sale. Facebook promovează cele mai multe fraude, iar în România 73% din totalul scamurilor sunt pe această rețea.