Din ce in ce mai multe produse, returnate. Comerciantii stramba din nas
Ce facem cand ne trezim acasa cu un produs nepotrivit, pe care l-am cumparat in goana sau l-am primit cadou? Legea spune ca-l schimbam, daca nu l-am stricat. Asa se intampla in tarile civilizate, iar romanii au prins si ei de veste.
Totusi mai sunt comercianti care uita de acest drept al cumparatorului.
Fara dubiu, de pierdut tot comerciantii pierd. Magazinul respectiv va fi ocolit de client, care poate face si o plangere la OPC.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Asa se face ca intr-o luna in care vanzarile aproape ca s-au dublat, si numarul reclamatiilor de acest gen a fost in crestere.
In topul cererilor de returnare sau schimbare a produselor se afla cadourile nepotrivite si aparate electronice si electrocasnice netestate in magazin si care nu i-au multumit pe clienti.
De astfel, de refuzuri s-au lovit multi dintre cei care au facut cumparaturi in perioada sarbatorilor. O confirma si inspectorii de la Protectia Consumatorilor, care au primit in ultimele zile un val de reclamatii de acest gen.
Chiar daca in Romania legea nu-i obliga pe comercianti sa dea banii inapoi atunci cand produsul este defect, exista un ghid al consumatorului care incurajeaza schimbarea produselor.
"Consumatorul trebuie sa returneze orice bunuri livrate in
aceleasi conditii in care au fost primite. Agentul economic este obligat sa accepte aceste produse de la consumator", se arata in ghidul consumatorului.
Imbucurator este faptul ca exista si foarte multi vanzatori care au inteles ca vor avea incasari mai mari de la clienti multumiti.
Lenjeria intima este singura care face exceptie de la aceasta politica. Nu se schimba din motive de igiena. Incaltamintea, imbracamintea, accesoriile, dar si electronicele si electrocasnicele pot fi schimbate in astfel de magazine in cel mult 30 de zile de la cumparare.