Cartierul rezidential in care oamenii isi risca zilnic viata pentru a ajunge acasa: "In acte totul e bun si frumos"
Sute de familii se roaga de ani de zile de autoritati sa le ofere conditii decente de acces la casele lor.
Intrarea in cartierul lor, din comuna Glina, judetul Ilfov, se face direct de pe DN4 si in zona nu exista indicatoare, semnalizatoare sau treceri de pietoni. Dezvoltatorul si institutiile statului isi paseaza responsabilitatile, in timp ce oamenii traiesc intr-o zona periculoasa, unde, la inceputul verii, un copil a murit cand incerca sa traverseze soseaua.
Imaginile surprinse de echipa Stirile Pro TV arata cat de rapid se desfasoara traficul pe Drumul National 4, care leaga comuna Glina de Popesti Leordeni. Pe marginea soselei s-a construit acum cativa ani un cartier rezidential, insa nici primaria si nici compania nationala a drumurilor nu s-au simtit obligate sa le asigure locuitorilor treceri de pietoni sau o pasarela ca sa poata traversa in siguranta. Asa se face ca un copil a fost accidentat mortal cand a incercat sa treaca drumul.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
"Replica lucratorului de politie a fost ca persoana in cauza a traversat printr-un loc neregulamentar. De aici a plecat si demersul nostru de a cere marcaje, indicatoare si reglementarea traficului rutier in zona si am constatat spre surprinderea noastra ca prima trecere de pietoni se afla la Danubaian, iar a doua la Postavari, distanta dintre ele undeva la 4-6 km", spune un localnic.
Oamenii au cerut ca macar zona in care locuiesc, aflata la marginea localitatii Glina, sa fie considerata parte din comuna si ca atare, soferii sa fie obligati sa circule cu 50 de kilometri pe ora. Era nevoie de o placa de metal pe care sa scrie: Glina.
Reactia CNADNR: "Dezvoltarea rezidentiala a zonei adiacente arterei de circulatie Soseaua Oltenitei fara o dezvoltare adecvata a retelei stradale a condus la situatiile sesizate de catre cetateni si nu poate fi facuta raspunzatoare Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A. (...) Cartierul rezidential se afla in afara localitatii Glina. In concluzie nu se poate amplasa indicatorul mentionat atat timp cat cartierul respectiv nu se afla in localitate."
"In acte totul e bun si frumos, trantesc si ne fac trimiteri la articole din lege, dar hai sa nu ignoram realitatea. Realitatea e ca aici traiesc sute de familii, e un cartier, lucru pe care ei il stiau foarte bine cand au dat avizul. La momentul respectiv nu s-au gandit pe stanga e Glina, pe dreapta e Popesti, noi nu vom putea semnaliza corespunzator un cartier in care traiesc oameni", spune o localnica.
Oamenii au mers la primaria comunei Glina ca sa ceara explicatii primarului, mai ales ca ei plateasc taxe si impozite aici. Dar edilul s-a inchis in birou cand a aflat. Societatea raspunzatoare de constructia cartierului rezidential a intrat in insolventa, iar proprietarul are probleme cu legea. El a stat in arest preventiv, a fost trimis in judecata pentru evaziune fiscala si pus sub control judiciar.