Crater uriaș pe un drum național. Șoferii povestesc cum au fost la un pas de tragedie

Ultimul update: Joi 17 Mai 2018 21:02
Data publicarii: Joi 17 Mai 2018 19:36
Categorie: Social

Pericol uriaş pe drumul naţional din Pasul Mesteacăn. La limita dintre judeţele Sălaj şi Maramureş, asfaltul s-a surpat şi a fost înghiţit de un crater uriaş, iar maşinile nu mai pot circula decât pe o singură banda.

Primele probleme au apărut în urmă cu 4 ani, iar constructorii au promis atunci că vor stopa alunecările de teren din zonă. Însă, cu doar câteva zile înainte de recepţia finală, o bucată imensă de asfalt a luat-o la vale cu tot cu terasament. Reprezentanţii Companiei de Drumuri dau vina pe precipitaţiile abundente din ultimele luni.

Lucrările la drumul naţional 1C dintre Dej şi Baia Mare au început în 2009 cu o firmă din Spania. Investiţia: peste 240 de milioane de lei.

Recepţia nu a fost însă făcută de Compania de Drumuri pentru că alunecările de teren au provocat crăpături în şosea. Constructorii au promis că se vor ocupa de problemă, iar în luna aprilie a acestui an drumul trebuia predat. Dar cu câteva zile înainte, pe o distanţă de câţiva metri, şoseaua a început să o ia la vale, s-a surpat şi în ea, s-a creat o groapă uriaşă.

Șofer TIR: "E groaznic, sub orice critică. Săptămâna trecută, un coleg a vrut să mă depășească, nu era semnalizat, a fost rupt drumul și era să sară bietul . Drumul e așa de vreo două săptămâni. Varză, sub orice critică."

Narcis Neaga ar putea redeveni şef la Drumuri. Acum 3 ani era anchetat de DNA

Șofer: "E un pericol, mai ales dacă vii noaptea. TIR-urile care vin în virajul respectiv, mai ales pe vremea aceasta ploioasă, pot să derapeze."

Reprezentanţii Companiei de Drumuri încearcă acum să stabilească cine trebuie să plătească pentru paguba. Ei spun că de vina ar fi ploile abundente şi alunecările de teren, dar o expertiza va stabili dacă nu cumva e şi vina constructorului.

Radu Băruță, director Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj: "Pe DN1C există un proces verbal de calamitate, se studiază latura contractuală a lucrurilor şi dacă se constată că e vina constructorilor vor plăti ei asta. Dealurile din Transilvania sunt predispuse spre alunecări."

Procedura prin care drumul ar putea să primească finanţare pentru reabilitare poate dura şi câteva luni. Până atunci o bandă de circulaţie va rămâne închisă.

Drumurile proaste ne scumpesc viața cu 20%.

Drumurile proaste ne scumpesc viața cu 20%. "Ce face neamţul cu 10 oameni noi facem cu 15”

telefon sofer

7 din 10 șoferi români își pun viața în pericol folosind mobilul la volan. ”Apare fenomenul de tunel”

Bătrân de Aninoasa dispărut pe munte. S-a dus să caute ciuperci

Avertismentul Comisiei Europene: risc de sărăcie pentru peste o treime dintre români

România, țara din UE cu cele mai multe mame minore. O fetiță din Sălaj a născut la 12 ani

Moise Guran: Cât de publici sunt banii din pensiile private?

Programul Naţional Stop Fumat a ars precum o ţigară. O treime din populaţie e fumătoare

bullying

Bullying-ul în școli și la serviciu ar putea fi pedepsit cu amenzi de până la 100.000 de lei

Corvoada prin care trec părinții care vor să-și înscrie copiii la grădiniță în această perioadă

80% din bucureșteni NU intervin pentru un trecător aflat în pericol. Studiu îngrijorător

Un elev din Constanța are nevoie de ajutor. Ionuț a rămas imobilizat după o operație

Singurul efort pe care îl fac asistații social e să arate că nu pot munci. ”De abia suflu”

Cabinetele de kinetoterapie, pline de români cu probleme la spate. Sfaturile medicilor