CNAIR a început demolările din zona Domnești, pentru a construi un pasaj peste Centură
Compania Naţională de Drumuri a început, joi, demolările în vestul Capitalei, unde va ridica un pasaj peste Centură.
Este vorba despre zona Domneşti - Prelungirea Ghencea care s-a dezvoltat mult în ultimii ani. De 12 ani aşteaptă locuitorii să înceapă construcţia, ca să nu mai piardă ore în şir, în trafic. Aşa se întâmplă peste tot în Bucureşti, unde s-a construit în ritm accelerat, dar infrastructura a rămas la fel.
Peste 100 de imobile de pe traseul viitorului Pasaj Domneşti vor fi demolate, iar proprietarii au primit bani, în schimb.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pasajul se va construi la intersecţia dintre Prelungirea Ghencea şi centura Capitalei. Oamenii care locuiesc în zona aşteaptă acum, în medie, 69 de ore pe an în trafic. Autorităţile promit că în 2020 pasajul va fi gata.
Noul pasaj va ajuta peste 20.000 de persoane care s-au mutat în ultimii ani atât în Prelungirea Ghencea, cât şi în localităţile din jur. Este o soluţie punctuală, însă. Ca să ajungă în Bucureşti, oamenii trebuie să treacă tot pe această stradă cu o singură bandă pe sens, unde se formează zilnic cozi uriaşe.
Locuitorii din zona spun că infrastructura a rămas cu 30 de ani în urmă.
Reprezentant Asociaţia Prelungirea Ghencea: “Infrastructura nu face faţă. Nici reţelele de gaze, de apă, de canalizare, nici stradă. şi asta duce la o proastă calitate a vieţii. Dimineaţa se fac cam 4 km într-o oră. Ajungi să faci şi o oră şi seara e aceeaşi situaţie, Este îngrozitor.”
Situaţia este similară peste tot în jurul Bucureştiului, unde au apărut cartiere noi. În Nord, de exemplu, nu sunt doar locuinţe, ci şi clădiri de birouri, astfel ca traficul este gâtuit zilnic, la orele de vârf. Iar autorităţile promit de ani de zile un pasaj în Pipera, la Petricani, şi lărgirea unor străzi aglomerate.
Expert: “Nu se întâmplă absolut nimic.”
Reporter: “De ce?”
Expert: “Nu ştiu. La un moment dat se vehicula ideea că toţi investitorii de acolo să participe la dezvoltarea infrastructurii. Păi ăla o dată. Autorizaţia, avize şi tot ce vrei şi ce nu vrei. Ce faci? lfovul a crescut foarte mult fără să se dezvolte pentru că nu se colaborează între administraţie şi investitori.”
Experţii spun că autorităţile ar trebui să ţină pasul cu noile cartiere rezidenţiale. Să contruiasca pasaje şi să lărgească străzi, dar cele mai multe proiecte sunt doar pe hârtie, de ani de zile. Acum, compania de Drumuri spune că va mai construi pasaje peste centură.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: “Sunt pasaje în patru puncte pe centura existent. Dar pentru rezolvarea definitivă a acestei probleme de aglomeraţie va fi construită autostrada de centură.”
Adică A0, care va asigura legături cu A1, A2 și A3. Însă abia a fost desemnată câştigătoare firma care va construi partea de sud, de aproape 18 km. Până va fi gata, ar mai putea trece mulţi ani.