Chinezii care au construit cel mai lung pod peste apa ar putea sa ne faca autostrazi
Cand vine vorba de autostrazi, stim cel mai bine sa visam ca vom ajunge pana la Lisabona fara sa stam la semafoare. Ungurii ne anunta ca in 2013 vor fi gata cu autostrada pana la granita. Noi am promis ca vom termina o sosea rapida pana la Sibiu.
Daca tot nu ne pricepem sa turnam asfalt bun, chinezii vor sa ne ajute. Unul dintre cei mai mari constructori de la Beijing negociaza proiectele de autostrazi pentru care nu gasim bani si solutii.
Pe drumul catre Occident trebuie mai intai sa scapi din Bucuresti. Apoi grabeste-te incet pe autostrada Bucuresti -Pitesti. Capcanele de serviciu sunt denivelari, gropi si chiar carute.
Construita din anii '70, batrana A1 ne da prima ocazie sa castigam o medie decenta pe care o vom strica sigur pe serpentinele de pe Valea Oltului.
Lucrurile se complica de la Ramnicu Valcea. Inca mai cautam si bani, dar si solutii pentru Valea Oltului. Se pare ca mai nou negociem si cu chinezii.
Partenerul de discutie este compania care detinea pana de curand recordul celui mai lung pod peste apa de la Hangju. 36 de kilometri construiti in numai doi ani. Detinuta de statul chinez, CRBC a uimit lumea cu tuneluri si sisteme de autostrazi, dar si termene scurte. Ca sa vina cu preturi mici la noi, a cerut dreptul sa utilizeze numai oameni si utilaje din China.
Dincolo de Sibiu avem santiere deschise pe majoritatea tronsoanelor catre granita. Se toarna deja asfalt pe Arad - Timisoara, iar utilajele asteapta descarcarea arheologica si pe Deva Orastie.
Ar fi un record sa finalizam aproximativ 300 de kilometri de autostrada noua. Tocmai ne-am angajat in fata vecinilor ca vom ajunge la Nadlac pana in 2013 si la Bors din 2016. Viena, spre exemplu, va fi de atunci la numai opt-noua ore distanta de Capitala, in loc de 14 cat se fac acum.