CFR Infrastructura, in prag de faliment
Cu datorii de peste un miliard de lei noi la Electrica, compania care gestioneaza liniile ferate se pregateste de faliment. Sefii de la Infrastructura spun ca singura solutie este cresterea taxei de sina pe care sa o incaseze de la CFR Calatori.
Asta inseamna, insa, bilete de tren mai scumpe cu pana la 50%.
Sunt gari in Romania unde lumina s-a stins de luni de zile, iar pentru linii pe care trenurile merg, in ritm de melc, nu exista bani pentru reparatii. De toate acestea raspund cei de la CFR Infrastructura.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Societatea traieste din taxele pe care le percepe de la CFR Marfa si CFR Calatori. Fiecare tren de calatori plateste acum doar 9 lei pe kilometru. Sunt bani putini, asa ca sefii din CFR Infrastructura platesc salariile si curentul pe datorie.
Ministrul transporturilor este ultimul care are cuvantul in aceasta disputa. O taxa de infrastructura mai mare inseamna bilete mai scumpe, in cazul in care executivul nu acopera diferenta prin compensatii.
In timp ce problema este pasata de la un guvern la altul, din cauza starii dezastruoase a liniilor, transportul de marfa si de calatori se muta, cu totul, pe sosele.
Oricat va ajunge taxa de sina sau oricat se scumpesc biletele, CFR va fi nevoita sa se supuna economiei de piata. Cata vreme trenul merge prea incet, iar conditiile de transport sunt, de multe ori, jalnice, clientii nu vor veni cu bani.
Sursa: Pro TV
Etichete: bilete, guvern, faliment, trenuri, CFR, electrica,
Dată publicare:
18-09-2008 00:00