Cel mai bun sfat pentru cumpararea cauciucurilor de iarna: cum sa nu dati peste 1.000 de lei degeaba
Primele zile friguroase care ne-au dus cu gandul la iarna au declansat goana soferilor dupa anvelope. Daca nu v-ati echipat inca automobilul, avem o veste buna si mai multe proaste.
Sanctiunile usturatoare li se vor aplica numai celor care circula pe drumuri inghetate. Cei care nu vor sa mearga la risc vor cheltui peste 1.000 de lei, insa nici asa nu mai pot fi siguri ca au cumparat ce trebuie.
Luati o bucata de hartie si notati. Anvelopele de iarna sunt cele care sunt omologate conform Directivei 92/23/CE din 31 martie 1992 si sunt obligatorii intre 1 noiembrie si 1 martie pe zapada, polei si gheata. Abia dupa ce ati retinut aceasta informatie puteti porni la cumparaturi de anvelope.
Citeste despre: Aparatul ultra-modern de 2 milioane de euro pentru care 1.200 de romani trec granita cu Ungaria
Indiferent ca vorbim despre anvelopele de iarna sau cele mixte, specialistii spun ca daca va bazati strict pe indicatiile cu fulgul de nea sau creasta montanta ati putea fi deasemenea indus in eroare. Cereti vanzatorului acest document. Se numeste certificat de conformitate, iar pe el trebuie sa apara informatia referitoare la omologare. Acelasi document va trebui pastrat in autovehicul si la control, in cazul in care veti fi oprit in trafic.
Deja sunt cozi la vulcanizare, unde cei mai precauti au furat startul. Cel mai ieftin schimb de roti sare insa de 1.000 de lei.
Aflati ca anvelopele s-au scumpit deja cu 10% fata de anul trecut si asta nu-i tot - mai urmeaza o majorare cu 20%.
Fabricile de anvelope au oprit livrarile pentru sezonul de iarna inca din luna septembrie, asa ca batalia pe stocuri se va face ca la licitatie. Fiti cu bagare de seama ca la iarna, pe langa amenzile de 4.000 de lei, se vor percepe si taxe de despagubire, daca ati blocat drumul din cauza anvelopelor. Iar in caz de accident, va pierdeti si asigurarea.
Feriti-va insa de oferta de anvelope la mana a doua. Dincolo de nesiguranta unor cauciucuri uzate, acestea nu au nici documentele obligatorii pentru control.
In domeniu se spune, mai in gluma, mai in serios, ca anvelopele all season se numesc asa pentru ca sunt proaste in toate anotimpurile.
Citeste si:
Ce a primit o chelnerita in loc de bacsis. Faza care a explodat pe Facebook