Ce se va intampla peste iarna cu palmierii din Mamaia. Solutia care a costat primaria doar 9 milioane de euro

Dată publicare: 28-11-2015 19:24
Dată actualizare: 01-12-2015 07:15


Daca in marile orase ale lumii garile sunt obiective turistice care impresioneaza prin frumusete, in Romania situatia este de tot rasul.

Strainii dau peste gari mizerabile, decor perfect pentru filmele de groaza. Insa, in Gara Constanta, peisajul a fost completat zilele acestea cu 50 de palmieri depozitati acolo peste iarna.

Desi afara sunt doar cateva grade peste zero, cei care ajung cu trenul in gara Constanta sunt intampinati cu un aer estival. Palmierii au fost adusi aici in urma cu cateva zile de la hotelurile din Mamaia si vor ramane in gara pe toata perioada iernii.

Gazduirea palmierilor pe timp de iarna nu ii costa pe hotelieri niciun leu, insa trebuie sa ii ude chiar ei din cand in cand. La o firma specializata, "cazarea" ar fi costat intre 15 si 35 de lei de fiecare arbore exotic.

Cei mai multi palmieri au fost depozitati intr-un centru comercial ridicat in urma cu 4 ani in incinta garii, care a costat 9 milioane de euro. Vorbim de peste 25.000 de metri patrati de spatii comerciale, care ar fi trebuit sa fie inchiriate, dar nu s-au gasit clienti. In aceste conditii, centrul a inceput sa se degradeze vizibil.

In Sinaia, vechea gara regala ii intampina pe turisti cu o fatada cazuta.

Vlad Oprea, primarul din Sinaia: "Uitati-va la neoanele astea, cred ca sunt de pe vremea comunismului, bancile tot asa si cred ca nu e nevoie de o investitie prea mare ca sa arate altfel."

In Brasov, turistii care merg la munte tebuie sa astepte trenul intr-un hol inghetat, mizerabil. "Sa fie ditamai gara si sa nu ai o sala de asteptare si sa fii nevoit sa stai, cum stau eu acum 2 ore, sa mananc pe un scaun in frigul si in mizeria care este..." - este indignat un calator.

Nici informatiile afisate in gara nu sunt corecte.

Sorin Susanu, comisar sef OPC Brasov: "Administratorul garii a fost sanctionat de noi pentru informatii incorecte si incomplete cu suma de 5000 de lei."

Conducerea CFR sustine ca singurii vinovati pentru acest decor sunt sefii de gari din teritoriu, care nu se gospodaresc prea bine, desi bani ar avea.

Oana Branzan, purtator de cuvant CFR Infrastructura: "Pentru a preintampina pe viitor astfel de disfunctionalitati, reprezentantii locali vor fi nevoiti sa ia masuri operative in vederea remedierii si solutionarii tuturor problemelor."

Si intr-un principal nod feroviar al tarii - Gara de Vest din Ploiesti - calatorii sunt intampinati la fel: pereti scorojiti, becuri arse, scaune rupte si mirosuri respingatoare.


VIDEO PROTVPLUS.RO