Ce poti face daca firmele de servicii nu vor sa rezilieze contractul
Desi sunt avertizati de Protectia Consumatorului, multi furnizori de telefonie, cablu sau internet inventeaza tot felul de taxe si penalizari ca sa ii descurajeze pe clientii hotarati sa rezilieze contractele.
Asta in conditiile in care legea ii obliga sa le permita acest lucru, fara nici o taxa.
Iata ce-au descoperit reporterii ProTV intr-un reportaj filmat cu camera ascunsa. Reporterul nostru intra in rolul clientului nemultumit care vrea sa rezilieze un contract de cablu. Afla rapid ca a batut drumul de pomana pana la ghiseul furnizorului. I s-a raspuns: "Achitati toate clauzele contractuale daca solicitati rezilierea inainte de termen".
Aceeasi poveste, plus o functionara nervoasa si la furnizorul de telefonie fixa: "Daca reziliati trebuie sa platiti tot ce ati avut gratuit pana acum de cand aveti contractul".
Si operatorii de telefonie mobila procedeaza la fel:
"- Aveti taxa de reziliere.
- Pai, nu mai este.
- Pai, trebuie sa platiti o fractie din ea, cate luni au mai ramas, despagubire."
Asta, desi legea clauzelor abuzive spune ca "dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrins de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti".
De partea cealalta, operatorii de telefonie mobila anunta ca "legea nu exclude dreptul operatorilor la despagubiri sau penalitati variabile, in functie de prejudiciul cauzat si nu se aplica retroactiv".
Ba se aplica tuturor contractelor aflate in derulare, ii contrazic inspectorii ANPC.
Operatorii pot cere totusi anumite sume de bani la reziliere daca i-au oferit clientului la abonare telefoane gratuite. Sumele exagerate pot fi transate in instanta.
Este evident ca multi operatori isi tin clientii cu forta si nu prin calitatea serviciilor. Trebuie sa va cereti drepturile. Apelati la ANPC si amenintati la nevoie cu instanta. De cele mai multe ori furnizorii vor ceda pana acolo.