Ce măsuri au adoptat companiile din România pentru siguranța angajaților, pe timp de pandemie
Circuite separate pentru întrări și ieșiri, birouri distanțate și sisteme de tratare a aerului condiționat.
Sunt doar câteva dintre măsurile pe care companiile le-au adoptat pentru siguranța angajaților. Spațiile au fost reconfigurate, astfel încât să fie asigurată o distanță minimă.
Deocamdată, însă, în multe firme, oamenii sunt lăsați să lucreze de acasă, cel puțin până la toamnă.
Într-o clădire de birouri din Nordul Capitalei lucrau, în mod normal, aproximativ 30.000 de persoane, însă deocamdată doar un sfert s-au întors la muncă. Pentru ei, administratorii au gândit circuite separate pentru intrare și ieșire. Și lifturile sunt programate diferit, astfel încât să fie evitată aglomerația.
Companiile au cumpărat și scannere pentru măsurarea temperaturii, iar birourile fie au fost despărțite, fie prevăzute cu separatoare din plexiglas. O altă problema este legată de sistemele de ventilație: dacă nu se pot deschide ferestrele pentru aerisire, există însă filtre speciale pentru tratarea aerului.
Georgiana Oltenescu, director de marketing și comunicare al unei companii de închiriat birouri: „Aportul de aer proaspăt întră prin intermediul centralelor de tratare a aerului, care sunt montate pe acoperișurile clădirilor. Sistemul de intrare al aerului curat cu sistemul de ieșire niciodată nu se întâlnesc”.
Radu Țincu, medic primar ATI la Spitalul Floreasca: „Un studiu din China ne spună că aerul condiționat, chiar dacă nu reprezintă un factor determinant în transmiterea virusului, poate să fie un factor favorizant. Și este un studiu cu îmbolnăvirea celor de la restaurant, la care au fost expuse undeva la 80 de persoane, dintre care 10 au fost contamintate și toți erau pe direcția în care aerul condiționat sufla”.
Cât despre lucrul efectiv, angajații stau, mai nou, departe de restul colegilor. Sunt evitate discuțiile și pauzele în grupuri apropiate. Chiar și așa, Andrei abia a așteptat să revină la muncă.
Andrei Boca, angajat: „Aici îmi place să lucrez, aici sunt productiv”.
Ella Chilea, reprezentul unei companii de audit: „Am adoptat toate măsurile astfel încât colegii să se simtă în siguranță. Dacă avem colegi care nu se simt conformatibil să vină la birou, decizia le aparține, iar noi respectăm decizia lor”.
În zona de nord a Capitalei sunt aproximativ un milion de metri pătrați de clădiri de birouri, unde într-o zi obișnuită veneau aproximativ 100.000 de angajați. Deocamdată,
foarte mulți lucrează de acasă.
Sursa: Pro TV
Etichete: companii, aer conditionat, cladire, birou, serviciu,
Dată publicare:
10-07-2020 19:16