În pandemie, companiile au trecut de la birourile fizice la cele virtuale

26-05-2020 19:48


Regulile de distanțare socială și fizică au generat schimbări și în mediul de afaceri. Multe companii au renunțat în această periodă la spațiile de birouri și apelează la soluții flexibile, cum ar fi birourile virtuale.

Firmele pot lucra de acasă, dar au în același timp și un birou, pe care să îl folosească dacă au nevoie. În plus, o echipă profesionistă se ocupă de preluarea apelurilor și a corespondenței. Un astfel de spațiu costă în medie 300 de lei pe lună.

De exemplu, o recepție deservește câteva zeci de companii care au renunțat la birourile fizice pentru că și-au mutat afacerea într-un birou virtual. Angajații muncesc de acasă, iar această echipă face pentru ei munca de secretariat. Oamenii răspund la telefon în locul lor, primesc corespondența și le gestionează agenda de întâlniri.

Când pleci în vacanță și alegi un pachet all inclusive, cam același lucru se întâmplă și aici. Ai totul inclus, toate facilitățile, cheltuielie, beneficiile, acces la toate zonele, zone de relaxare, de ședință, la zone de print-ing, nu trebuie să investești în echipamente.

Iar această perioadă de distanțare fizică și socială, în care munca de acasă a devenit o regulă și nu o excepție, multe companii au renunțat la chirii și și-au mutat activitatea într-un birou virtual.

Creșterea în luna Mai este între 13 și 16%. Sunt foarte multe companii care aleg să treacă pe varianta aceasta de produs, pentru distanțarea socială, pentru a-și păstra totuși adresa de business și pentru a avea prezență în piață.

Dacă nu aveți nevoie deloc de un spațiu pentru întâlniri de afaceri puteți alege o variantă mai ieftină, care presupune doar o adresa fizică în care să primiți corespondența și coletele, prețurile pleacă de la 289 de lei pe lună.

Dacă nu vreți să munciți de acasă și vă doriți totuși un spațiu într-o clădire de birouri, pus la dispoziție pentru angajați, 24 de ore din 7, veți plăti undeva la 900 de lei pe lună.

Diana Șerban, specialist comunicare: ”Acesta este locul meu, este un birou fix la care am acces tot timpul, 24h. Aici pot să vină și colegii mei dacă au nevoie să discutăm sau să facem ședințe. Pot să merg la oricare dintre spațiile lor din capitală pentru că sunt mai multe și atunci când ai o întâlnire în Floreasca sau Băneasa poți să alegi să rămâi acolo în ziua respectivă la birou decât să mai pierzi timpul în trafic să te întorci în zona unirii de exemplu”.

Un spațiu fizic ar însemna risipă de bani, susține Diana, specialist în comunicare: ”O chirie în mod normal e undeva la 500 euro, fără doar și poate. Utilitățile să zic undeva la 50-60 euro, apoi facilitățile pentru angajați, cafea, femeie de serviciu mai ajung și ele la 200 de euro. Una peste alta iată 750 - 800 euro lejer, față de 350 mai puțin de jumate. Atunci când ai un buget limitat plătești pentru ceea ce consumi, nu există timpi morți ca să zic așa”.

Să presupunem de exemplu că sediul companiei pe care o dețineți se află în nordul capitalei, însă angajații dumneavoastră locuiesc în Nord în Centru și în Sud. Puteți opta pentru 3 sedii diferite, astfel încât toți angajații să fie aproape de casă, să nu fie nevoiți în această perioadă să folosească prea des mijlocul de transport în comun și să reduceți astfel timpul pierdut în trafic.

Potrivit unui raport Eurostat, la nivelul Uniunii Europene aproximativ 4 % dintre salariați lucrează de acasă. Țara cu cea mai mare pondere este Austria cu aproape 10 procente. Românii și bulgarii ocupă însă ultimele poziții în clasament - cu 0,5 respectiv 0,8 procente din totalul angajaților.

 

VIDEO PROTVPLUS.RO