”Car Sharing-ul” își face cu greu drum la noi în țară. Românii țin prea mult la mașina lor

×
Codul embed a fost copiat

Car Sharing-ul, pe româneşte, o singură maşină pentru mai persoane are mare succes în vestul Europei, dar nu şi aici.

Răspunsul este că avem un simţ al proprietăţii extrem de dezvoltat, iar pentru mulţi maşina este o comoară. În plus, afectează statutul şoferului. Aşadar, în timp ce noi rămânem cu mândria şi cu poluarea, occidentalii vor ajunge în 2030 să parcurgă o treime din distanţe împărţind o maşină.

Românii nu sunt încă pregătiţi să adopte sistemul car sharing.

Gelu Duminică, sociolog: "Maşina este o prelungire a casei. O sfinţim, purtăm cruciuliţe, sunt doar pentru membrii familiei. Este o chestiune de intimitate maşina. E locul tău unde poţi să te manifeşti cum vrei, ne scobim în nas, ascultăm muzică care ne place."

Reporter: "Și cum rămâne cu aglomeraţia din oraş, poluarea?"

Citește și
salonul auto Geneva
Mașini în ediție limitată, de 2 milioane de euro, la Salonul Auto de la Geneva

Gelu Duminică: "Aia este pentru alţii."

Alţii, adică vest europenii, pentru că aceştia îşi pun problema poluării.

Pentru Bucureşti, un oraş extrem de aglomerat, car sharing-ul este extrem de util. Potrivit unor studii, o singură maşină din sistem ține acasă zece maşini ale locuitorilor oraşului. Practic eliberează traficul de maşini.

În Vest există şi multe firme care pun la dispoziţie maşini, de regulă electrice, în regim de car sharing. Şoferul găseşte automobilul într-o parcare, iar după ce îl foloseşte îl lasă în alta.

Timid, astfel de companii au apărut şi în România. O singură oră costă însă 30 de lei. Au adus şi la noi maşini electrice, doar că avem prea puţine prize de încărcare.

Demis Ghindeanu, reprezentantul unei companii de Car Sharing: "Ne-am dori foarte tare să existe cât mai multe, ar încuraja şi mai mult să-şi cumpere maşini electrice. O altă problemă ar fi locurile de parcare, în toate ţările europene, în oraşele mari unde există car sharing, maşinile parchează gratuit".

Daniel Anghel, tax partner PWC: "Suntem ca un bebeluş care am început să păşim în această zonă. Încet, încet vedem conceptul de car sharing, ride sharing, dar foarte puţin pregnant. "

Potrivit unui studiu PricewaterhouseCoopers, în Occident, până în 2030, 1 km din 3 va fi parcurs în regim de car sharing. Şi nu este totul, jumătate dintre maşini vor fi electrice.

Surprinzător este ca 4 din 10 km vor fi parcurşi cu maşini autonome. Adică maşini care se conduc singure. De altfel, la Salonul Auto de la Geneva a fost prezentat deja un astfel de prototip.

EZ-GO este soluţia oferită de Renault pentru car-sharing în oraşele viitorului - tot mai aglomerate. Conceptul este dotat cu un acoperiş futurist care se deschide şi o rampă de facilitare a accesului pasagerilor. Cu ecrane digitale, vehiculul poate transporta şase persoane pe banchetele dispuse longitudinal.

Efectul acestor schimbări - oamenii vor avea tot mai puţine autoturisme, iar pe străzile şi autostrăzile Europei nu vor mai circula 280 de milioane de automobile că acum, ci 270 de milioane.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Autoturismele electrice şi autonome, prezentate ca mașini ale viitorului la Salonul de la Geneva
Autoturismele electrice şi autonome, prezentate ca mașini ale viitorului la Salonul de la Geneva

Maşinile viitorului vor fi electrice şi autonome. Aceasta pare să fie opinia generală printre constructorii prezenţi la Salonul Auto de la Geneva.

Mașini în ediție limitată, de 2 milioane de euro, la Salonul Auto de la Geneva
Mașini în ediție limitată, de 2 milioane de euro, la Salonul Auto de la Geneva

Bolizii puternici, înfiorător de scumpi, sunt şi anul acesta în centrul atenţiei la Salonul Auto de la Geneva. Constructorii au prezentat modele în ediţie limitată, care costă de la câteva sute de mii de euro la două milioane de euro.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.