”Car Sharing-ul” își face cu greu drum la noi în țară. Românii țin prea mult la mașina lor

×
Codul embed a fost copiat

Car Sharing-ul, pe româneşte, o singură maşină pentru mai persoane are mare succes în vestul Europei, dar nu şi aici.

Răspunsul este că avem un simţ al proprietăţii extrem de dezvoltat, iar pentru mulţi maşina este o comoară. În plus, afectează statutul şoferului. Aşadar, în timp ce noi rămânem cu mândria şi cu poluarea, occidentalii vor ajunge în 2030 să parcurgă o treime din distanţe împărţind o maşină.

Românii nu sunt încă pregătiţi să adopte sistemul car sharing.

Gelu Duminică, sociolog: "Maşina este o prelungire a casei. O sfinţim, purtăm cruciuliţe, sunt doar pentru membrii familiei. Este o chestiune de intimitate maşina. E locul tău unde poţi să te manifeşti cum vrei, ne scobim în nas, ascultăm muzică care ne place."

Reporter: "Și cum rămâne cu aglomeraţia din oraş, poluarea?"

Citește și
salonul auto Geneva
Mașini în ediție limitată, de 2 milioane de euro, la Salonul Auto de la Geneva

Gelu Duminică: "Aia este pentru alţii."

Alţii, adică vest europenii, pentru că aceştia îşi pun problema poluării.

Pentru Bucureşti, un oraş extrem de aglomerat, car sharing-ul este extrem de util. Potrivit unor studii, o singură maşină din sistem ține acasă zece maşini ale locuitorilor oraşului. Practic eliberează traficul de maşini.

În Vest există şi multe firme care pun la dispoziţie maşini, de regulă electrice, în regim de car sharing. Şoferul găseşte automobilul într-o parcare, iar după ce îl foloseşte îl lasă în alta.

Timid, astfel de companii au apărut şi în România. O singură oră costă însă 30 de lei. Au adus şi la noi maşini electrice, doar că avem prea puţine prize de încărcare.

Demis Ghindeanu, reprezentantul unei companii de Car Sharing: "Ne-am dori foarte tare să existe cât mai multe, ar încuraja şi mai mult să-şi cumpere maşini electrice. O altă problemă ar fi locurile de parcare, în toate ţările europene, în oraşele mari unde există car sharing, maşinile parchează gratuit".

Daniel Anghel, tax partner PWC: "Suntem ca un bebeluş care am început să păşim în această zonă. Încet, încet vedem conceptul de car sharing, ride sharing, dar foarte puţin pregnant. "

Potrivit unui studiu PricewaterhouseCoopers, în Occident, până în 2030, 1 km din 3 va fi parcurs în regim de car sharing. Şi nu este totul, jumătate dintre maşini vor fi electrice.

Surprinzător este ca 4 din 10 km vor fi parcurşi cu maşini autonome. Adică maşini care se conduc singure. De altfel, la Salonul Auto de la Geneva a fost prezentat deja un astfel de prototip.

EZ-GO este soluţia oferită de Renault pentru car-sharing în oraşele viitorului - tot mai aglomerate. Conceptul este dotat cu un acoperiş futurist care se deschide şi o rampă de facilitare a accesului pasagerilor. Cu ecrane digitale, vehiculul poate transporta şase persoane pe banchetele dispuse longitudinal.

Efectul acestor schimbări - oamenii vor avea tot mai puţine autoturisme, iar pe străzile şi autostrăzile Europei nu vor mai circula 280 de milioane de automobile că acum, ci 270 de milioane.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Citește și...
Autoturismele electrice şi autonome, prezentate ca mașini ale viitorului la Salonul de la Geneva
Autoturismele electrice şi autonome, prezentate ca mașini ale viitorului la Salonul de la Geneva

Maşinile viitorului vor fi electrice şi autonome. Aceasta pare să fie opinia generală printre constructorii prezenţi la Salonul Auto de la Geneva.

Mașini în ediție limitată, de 2 milioane de euro, la Salonul Auto de la Geneva
Mașini în ediție limitată, de 2 milioane de euro, la Salonul Auto de la Geneva

Bolizii puternici, înfiorător de scumpi, sunt şi anul acesta în centrul atenţiei la Salonul Auto de la Geneva. Constructorii au prezentat modele în ediţie limitată, care costă de la câteva sute de mii de euro la două milioane de euro.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”
Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, dacă o demite pe Diana Buzoianu, ministrul Mediului, pentru criza apei potabile din judeţele Prahova şi Dâmboviţa.