Autoturismele electrice şi autonome, prezentate ca mașini ale viitorului la Salonul de la Geneva

×
Codul embed a fost copiat

Maşinile viitorului vor fi electrice şi autonome. Aceasta pare să fie opinia generală printre constructorii prezenţi la Salonul Auto de la Geneva.

Şi nimeni nu vrea să fie nepregătit pentru ceea ce urmează, aşa că mai toate companiile mari prezintă concepte care întrunesc aceste criterii. Totuşi, există sceptici care spun că vor mai trece decenii până să vedem asemenea autoturisme pe străzi.

EZ-GO este soluţia oferită de Renault pentru car-sharing în oraşele viitorului - tot mai aglomerate. Conceptul este dotat cu un acoperiş futurist care se deschide şi o rampă de facilitare a accesului pasagerilor. Cu ecrane digitale în faţă şi în spate, vehiculul poate transporta şase persoane pe banchetele dispuse longitudinal.

Laurens van den Acker, director de design Renault: "EZ-GO e o maşină electrică, integral conectată, complet autonomă. Este una dintre posibilele soluţii pe care vrem să le oferim pentru mobilitate în zonele urbane."

Designerii italieni de la Icona au mers atât de departe cu imaginaţia încât conceptul prezentat de ei nici nu mai arată ca o maşină, ci mai degrabă ca o capsulă. Numită Nucleus, are un interior care poate fi personalizat.

Citește și
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Samuel Chuffart, director de design Icona: "Suntem mai aproape de consumator azi decât oricând şi asta face această maşină. Din exterior, are linii simple şi elegante, arată ca o sculptură frumoasă, un monolit, cu o abordare arhitecturală. Înăuntrul casei, păstrând abordarea arhitecturală, vedem mult mai mult gusturile persoanei care locuieşte acolo."

Constructorul croat Râmac a vrut să arate că şi bolizii pot fi electrici. Şi a adus la Geneva un "monstru" cu două mii de cai-putere - complet electric. Concept Two se laudă cu o viteză maximă de 415 kilometri pe oră. În plus, poate ajunge la o sută de kilometri pe oră în doar 1,85 de secunde. Pe de altă parte, cu o baterie pe litiu de 120 de kilowaţi-oră, promite o autonomie de 650 de kilometri.

Mate Râmac, preşedintele Râmac: "Maşinile electrice nu sunt doar prietenoase cu mediul şi eficiente, ci împing şi limitele performanţei. Pot fi mai bune şi mai puternice decât orice maşină pe benzină, în orice privinţă. Aşa că viitorul nu e banal şi plictisitor, ci interesant şi incitant."

Şi Porsche a făcut saltul către maşina complet electrică. Conceptul său E Cross Turismo are două motoare electrice care pot dezvolta 600 de cai-putere şi o viteză maximă de 200 de kilometri pe oră.

Sibylla, un concept dezvoltat de designerii italieni de la GFG Style şi compania energetică Envision, este un vehicul inteligent care poate deveni sursa de energie a unei case. Bateria să de 75 de kilowaţi-oră poate depozita energia necesară unei locuinţe pentru o săptămână.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Mașini în ediție limitată, de 2 milioane de euro, la Salonul Auto de la Geneva
Mașini în ediție limitată, de 2 milioane de euro, la Salonul Auto de la Geneva

Bolizii puternici, înfiorător de scumpi, sunt şi anul acesta în centrul atenţiei la Salonul Auto de la Geneva. Constructorii au prezentat modele în ediţie limitată, care costă de la câteva sute de mii de euro la două milioane de euro.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.