Autoturismele electrice şi autonome, prezentate ca mașini ale viitorului la Salonul de la Geneva

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Joi 08 Martie 2018 08:36
Categorie: Auto

Maşinile viitorului vor fi electrice şi autonome. Aceasta pare să fie opinia generală printre constructorii prezenţi la Salonul Auto de la Geneva.

Şi nimeni nu vrea să fie nepregătit pentru ceea ce urmează, aşa că mai toate companiile mari prezintă concepte care întrunesc aceste criterii. Totuşi, există sceptici care spun că vor mai trece decenii până să vedem asemenea autoturisme pe străzi.

EZ-GO este soluţia oferită de Renault pentru car-sharing în oraşele viitorului - tot mai aglomerate. Conceptul este dotat cu un acoperiş futurist care se deschide şi o rampă de facilitare a accesului pasagerilor. Cu ecrane digitale în faţă şi în spate, vehiculul poate transporta şase persoane pe banchetele dispuse longitudinal.

Laurens van den Acker, director de design Renault: "EZ-GO e o maşină electrică, integral conectată, complet autonomă. Este una dintre posibilele soluţii pe care vrem să le oferim pentru mobilitate în zonele urbane."

Designerii italieni de la Icona au mers atât de departe cu imaginaţia încât conceptul prezentat de ei nici nu mai arată ca o maşină, ci mai degrabă ca o capsulă. Numită Nucleus, are un interior care poate fi personalizat.

Samuel Chuffart, director de design Icona: "Suntem mai aproape de consumator azi decât oricând şi asta face această maşină. Din exterior, are linii simple şi elegante, arată ca o sculptură frumoasă, un monolit, cu o abordare arhitecturală. Înăuntrul casei, păstrând abordarea arhitecturală, vedem mult mai mult gusturile persoanei care locuieşte acolo."

Constructorul croat Râmac a vrut să arate că şi bolizii pot fi electrici. Şi a adus la Geneva un "monstru" cu două mii de cai-putere - complet electric. Concept Two se laudă cu o viteză maximă de 415 kilometri pe oră. În plus, poate ajunge la o sută de kilometri pe oră în doar 1,85 de secunde. Pe de altă parte, cu o baterie pe litiu de 120 de kilowaţi-oră, promite o autonomie de 650 de kilometri.

Mate Râmac, preşedintele Râmac: "Maşinile electrice nu sunt doar prietenoase cu mediul şi eficiente, ci împing şi limitele performanţei. Pot fi mai bune şi mai puternice decât orice maşină pe benzină, în orice privinţă. Aşa că viitorul nu e banal şi plictisitor, ci interesant şi incitant."

Şi Porsche a făcut saltul către maşina complet electrică. Conceptul său E Cross Turismo are două motoare electrice care pot dezvolta 600 de cai-putere şi o viteză maximă de 200 de kilometri pe oră.

Sibylla, un concept dezvoltat de designerii italieni de la GFG Style şi compania energetică Envision, este un vehicul inteligent care poate deveni sursa de energie a unei case. Bateria să de 75 de kilowaţi-oră poate depozita energia necesară unei locuinţe pentru o săptămână.

Mașini în ediție limitată, de 2 milioane de euro, la Salonul Auto de la Geneva
Mașini în ediție limitată, de 2 milioane de euro, la Salonul Auto de la Geneva
VIDEO PROTVPLUS.RO
test ncap
Mașina cu 0 stele la testele de siguranță EuroNCAP 2018. VIDEO
Noul model de BMW lansat în SUA. Îţi spune dacă eşti obosit sau ai uitat ceva acasă
Șeful Renault, arestat la Tokyo. Ce se întâmplă cu proprietarul Dacia. Reacția lui Macron
Modelele de Ford care nu au mai ajuns pe linia de asamblare
Sancțiunile pentru șoferi s-ar putea modifica. Permisul va fi suspendat mult mai greu
Mai mulţi bani pentru românii care vor să îşi ia maşini "verzi". Planul Guvernului
park ride straulesti
Prima parcare intermodală e gata, dar stă închisă. Autoritățile ar aștepta alegerile
Anchetă la o companie de leasing, bănuită că dădea înapoi kilometrajul maşinilor
Noul Porsche Cayenne, promovat cu film turnat la noi în țară. Cum au fost convinși să aleagă România
România, cea mai mare scădere din UE la înmatriculările de autoturisme noi
Salonul Auto București. Cum arată mașina electrică pe care o puteți lua cu 7.500 euro
Salonul Auto București. Trotinete, biciclete electrice și mașini de 100.000 de euro