Campanie pe Facebook pentru cumpararea produselor romanesti. Initiativa prin care toata lumea are de castigat
In incercarea de a sprijini producatorii autohtoni, o tanara din Timisoara, de profesie avocat, a pornit o campanie pe Facebook prin care, timp de sapte zile, oricine poate achizitiona sau promova marfuri fabricate in regiunea sau judetul unde traieste.
Vorbim de alimente, cosmetice, ornamente sau haine si, in general, orice produs. Iar indemnul a fost un succes. Multi au lansat la randul lor mesajul si au incurajat astfel forta de munca locala.
Diana Persa este o tanara avocat din Timisoara si nu are nici o legatura cu comertul. Crede insa ca daca fiecare ar cumpara mai des, timp de o saptamana, doar produse facute in zona unde traieste sau cel putin autohtone, toata lumea ar avea de castigat: de la noi locuri de munca, pana la consumul de alimente proaspete.
"Contientizarea cumparatorului obisnuit despre importanta pe care o poate avea asupra economiei locale si chiar nationale. Ca profitul din achizitia ta sa ramana in tara, sa fie cheltuit tot in tara", spune Diana Persa.
Pe pagina ei de Facebook, Diana a lansat apelul ca oamenii din Banat sa foloseasca, cateva zile, doar marfa de aici. Fie ca vorbim de mezeluri, branzeturi, legume, paine, bere, vin, produse cosmetice sau de artizanat. Un alt avantaj al campaniei este, ca efect secundar, evitarea alimentelor cu multi conservanti, transportate pe distante lungi si reducerea poluarii.
"Cumparand ceva produs local economisim banii de transport, evitam poluarea produsa de sutele de kilometri
strabatuti de TIR-uri si sustinem un producator local", mai spune femeia.
Apelul a ajuns si la Cluj, unde sute de oameni au comentat pe retelele de socializare intiativa si au cumparat mezeluri, branzeturi si uleiuri facute in Ardea.
"Sunt mai originale si mai proaspete decat alealalte.Termenul de valabilitate nu e atat de lung", spune un cumparator.
"O campanie foarte binevenita. Nu facem decat sa incurajam dezvoltarea economiei, cresterea locurilor de munca", spune Felicia Tulai, producator de ulei.
La Sibiu, merele, painea sau pateul facute aici au cel mai bun gust din lume."Avem multe bogatii dar, din pacate, nu stim sa le valorificam. Trebuie sa ne promovam tara, ca daca nu ramanem in urma", a spus o femeie.
Faptul ca romanii incearca sa cumpere produse locale se vede si in vanzari. O fabrica de paine din Sibiu, de exemplu,
isi livreaza marfa doar aici.
"Sunt si costuri mai mici pentru ca transportul, cum stim, este destul de costisitor. Furnizam produse fara conservanti. Noi pe plan local incurajam furnizorii doar din zona noastra", spune Iulia Nita, reprezentantul unei firme de panificatie.
Cei mai multi producatori traditionali sunt in Transilvania si Banat, urmati de Moldova, Muntenia si Dobrogea.