Calificativele acordate la școala primară ar putea fi înlocuite cu sistemul „step by step”
"Foarte bine", "bine", sau "suficient" dispar din caietele școlarilor.
Evaluarea prin calificative la clasele 1-4 ar putea fi scoasă din învățământul românesc, conform unei propuneri a fostului ministru al Educației, actual președinte al Comisiei de Învățământ din Senat, Liviu Pop. Schimbarea poate veni, odată cu noua lege a educației, promisă de PSD. Exemplul va fi luat sistemul: "step by step", existent deja în România, în care nu există nici note și nici calificative.
Conform fostului ministru al Educației, Liviu Pop, calificativele în învățământul primar ar urmă să fie înlocuite de evaluarea practicată în sistemul educațional step by step, care descurajează concurența între copii și se concentrează pe dezvoltarea calităților fiecărui elev în parte. Acest tip de educație este deja implementat în România, inclusiv în școli de stat.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
În sistemul step by step, elevul adună într-o mapă lucrările sale, datate și comentate, astfel încât mapa devine pe parcursul anului școlar propria să oglindă. Evaluarea este realizată de către el însuși, dar este ajutat de educatoare sau de colegi să-și descopere slăbiciunile ori calitățile.
De asemenea, este încurajat lucrul în echipa, astfel încât dispare concurență individuală, iar colegii devin prieteni.
În școală tradițională, realitatea este că mulți copii suferă din cauza concurenței insuflate atât de părinți, cât și de unii învățători. Și psihologii susțin că în învățământul primar, starea de competitivitate permanentă poate dăuna copiilor.
Iulian Cristache, președintele Federației Națională Asociațiilor de Părinți: "Este o practică, cel puțin la nivelul învățământului primar, elevii să râdă între ei, unul să râdă de celălalt. Nu știu de unde se transmite, poate la nivel de familie, poate copilul aude ce se vorbește în familie. Există o concurență și o răutate între copii, care, pentru mine, e de neînțeles"
Dacă ideea lui Liviu Pop se va concretiza într-un proiect de lege, vor fi introduse și evaluări săptămânale de genul admis-respins.
Liviu Pop, senator PSD:"Vor fi, cu siguranță, discipline care vor avea calificativ admis-respins, dau un exemplu simplu: nu poți să spui că știi o parte din tablă înmulțirii, adică știi tabla înmulțirii până la 7, dar nu știi tablă înmulțirii cu 8 și cu 9, în condițiile în care știi cât face 7x9, fapt pentru care, intenția e de a depune un proiect de lege pe zona această"
În prezent, în școala tradițională, calificativul „foarte bine" - se încadrează între 9 și 10, „bine" - între 7 și 8, „suficient" - între 5 și 6, iar „insuficient" este echivalent cu notă 4.
Sursa: Pro TV
Etichete: educație, scoala, proiect, liviu pop, calificative,
Dată publicare:
08-02-2018 18:08