Ca-n Romania! Case de ocolit si cladiri care rasar in mijlocul soselelor
Legile neclare nasc situatii aparent fara iesire. Dovada e pe soselele sau bulevardele recent modernizate, care sunt nu obstacole, ci proprietati intregi de ocolit.
Gasim "case in drum" pe soseaua de centura a Capitalei, pe DN1, in zona Comarnic, sau chiar pe strazi din Bucuresti. Sunt semne ca legislatia privind exproprierile nu ajuta intotdeauna statul sa intre mai repede pe un teren privat, atunci cand lucreaza la un proiect de infrastructura.
Centura Capitalei modernizata are cand patru benzi, cand doua. Mai multe curti si cladiri sunt adevarate obstacole pentru soferii neatenti care vor sa depaseasca, atunci cand nu sunt prinsi in aglomeratie.
Ciudateniile precum cladirile de pe Soseaua de centura arata ca legea are multe probleme, desi a fost schimbata recent.
Un nou text publicat in ianuarie prevede ca, in acest caz, ministerul trebuie sa astepte Guvernul sa "se pronunte prin hotarare, pentru declansarea procedurii de expropriere", despre suma estimata si termenul in care banii sunt virati proprietarului. Un avantaj ar fi ca "expropriatii nu mai pot bloca santierul", insa, daca nu permit accesul pe terenul expropriat, Compania de Drumuri trebuie sa declanseze executarea silita.
In Bucuresti, municipalitatea a cerut in primavara o hotarare de guvern pentru ultimele exproprieri de la pasajul Basarab, iar acum asteapta o noua hotarare, pentru bulevardul Ionescu-Sisesti. Aceasta artera, desi largita, este ciopartita dupa modelul centurii.
Ca sa rezolve aceste probleme complicate, Guvernul trebuie sa dea ordonanta pentru a declara fiecare proiect "de utilitate publica".