Blogul, o afacere care aduce profit chiar si pe timp de criza
Intr-o perioada cand multi oameni de afaceri se lupta sa-si limiteze pierderile, exista domenii in care profiturile sunt in crestere si mult peste asteptari.
Printre ele se numara si blogurile, deja o mica industrie pe internet, care aduc venituri frumoase pentru cei pasionati de scris.
Cel mai recent studiu rastoarna si un mit despre jurnalistii online. Majoritatea nu sunt adolescenti, ci adulti cu studii superioare.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ati auzit de Bobby Voicu? Daca nu folositi internetul in mod regulat aveti o scuza. Mai in gluma, mai in serios, cateva zeci de mii de romani il citesc in fiecare luna pe acest blogger de acum veteran. Dupa cinci ani de scris a ajuns intre primii si traieste bine de pe urma opiniilor sale.
"Castig mai bine decat peste 95% dintre romani. A fost punctul de plecare si acum am o afacere", spune Bobby.
Bobby castiga de pe urma companiilor despre care scrie. Si nu e doar publicitate. Interactiunea cu cititorii face diferenta in blogosfera.
La fel se intampla si la bookblog. Pasiunea pentru scris a unui grup de tineri a adunat o comunitate de zeci de mii de cititori. Urmatorul pas a insemnat trecerea la o afacere cu sediu, angajati si profit.
"Scriem despre carti, dar daca nu ne plac nu le laudam. Suntem foarte subiectivi. Castigati la ordinul miilor de euro pe luna", a declarat Raluca Alexe, blogger.
Conform unui studiu, cei mai multi bloggeri au peste 18 ani, studii superioare si traiesc cel mai probabil in Bucuresti. Unul din zece a incasat cel putin 1.000 de euro anul trecut, iar unul din 30 traieste din asta.
Fata de o piata inexistenta acum cativa ani, 2009 bate un nou record cu 300.000 de euro in bugete de publicitate. Si cum deschiderea unui blog este gratuita, in Romania exista peste 9.000 din care 2.000 foarte active.