Berea "craft", noua vedetă în România. Cât câștigă fabricanții de bere artizanală
Jumătate dintre românii care iau masa la restaurant comandă și bere, iar, anul trecut, 3 la sută din berea vândută în România a fost din categoria "craft".
Așa se numește berea artizanală, făcută în mici ateliere și vândută mai nou în magazine profilate pe băuturi cu arome aparte și ediții limitate.
Berile craft sunt dorite în meniu și de cei care investesc în localuri, chiar dacă plătesc pe un butoi de două- trei ori mai mult decât pe marfă produsă de marile fabrici de bere.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Berea produsă "în casă" a făcut să curgă, anul trecut, aproape 26 de milioane de euro din butoaie în conturile fabricanţilor. Nu-i de mirare că în piaţa se creează verigi funcţionale intre berari, cei care au deschis noi localuri şi amatorii de bere.
- Daniel Mischie, reprezentantul berăriei: "Operatorii de restaurante cauta poluri de interes. 50 la sută din clienţii din restaurante consumă bere"
- Reporter: "De ce acest loc?"
- Daniel Mischie, reprezentantul berăriei: "Pentru că aici s-a deschis prima berărie din România, în 1996, este în incinta fostei fabrici de bere Bragadiru".
Berea "craft", preferata clienţilor tineri
Berea artizanală, numită şi "craft", e preferata clienţilor tineri, cu venituri cel puţin medii. Cele mai multe afaceri cu mici laboratoare de bere aparţin unor doamne- deloc surprinzător, pentru că tot femeile caută, în mai mare proporţie, beri speciale- texturate, cremoase, fructate sau maturate. Anul trecut, 3 la sută din halbe au fost cu bere craft- o parte cu arome şi mixuri, alta cu specialităţi.
În România sunt deja peste 60 de mici producători care pot umple în jur de 190 de halbe cu beri artizanale diferite, fără să se repete. Unele ediţii sunt atât de restrânse încât cele 5-6 lădiţe sunt rezervate cu câteva săptămâni înainte. Au apărut şi magazine care vând numai beri craft româneşti, cu preţuri între 7 şi 30 de lei pentru o sticlă.
- Adina Mugescu, proprietar: "Oriunde apare o microberarie aducem şi noi, în măsura în care şi ei pot livra. Din Cluj, din Timişoara, peste tot unde se produce. Din Buzău, din Sălaj. Doamnele am observat că prefera berile roşii sau negre, care au o alcoolemie mai ridicată, dar mai multă aroma".
- Reporter: "Se întâmplă ca microberăriile să mai şi dispară?"
- Adina Mugescu, proprietar: "Până acum nu s-a întâmplat".
Dar, spre deosebire de fabricile mamut, sunt mereu supuse riscului de a rata o reţetă. Mai sigur şi simplu e să folosiţi berea nu doar lângă, ci şi în farfurie. Iată o reţetă în care intră un ţap de bere blondă.
Dan Iordan, bucătar: "Vita se asezonează în general cu berea. Alcoolul se evaporă şi rămâne o aromă light, lejeră care ajuta şi la frăgezirea cărnii".
Berea neagră ajuta un cotlet ţinut la cuptor 5 ore să prindă o crustă caramelizată. Iar cea roşie intra într-un sos pentru salată de primăvară. În 2018, romanii au băut 16,6 milioane de hectolitri de bere, adică 85 de litri pe cap de locuitor.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!