"Bataie" pe autostrazi in valoare de 2 miliarde de euro. Cand vor fi gata?
Statul scoate la bataie cele mai banoase contracte de autostrazi din istoria Romaniei. Aproape doua miliarde de euro, bani europeni, sunt alocate santierelor de pe coridorul patru.
Soselele ar trebui sa ne lege de civilizatie, adica de Uniunea Europeana. Sute de reprezentanti ai constructorilor au adus tone de hartie la centrul securizat unde s-au depus dosarele de licitatie.
Primele oferte au fost deschise marti dimineata, iar dupa cateva ore primi participanti au iesit increzatori. 64 de constructori se lupta pentru noua loturi de santier impartite in patru tronsoane. Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu.
Alegeri 2024
03:24
Rezultate alegeri prezidențiale în Bihor. Kelemen Hunor, cel mai votat candidat în judeţul condus de Ilie Bolojan
03:03
Marcel Ciolacu, învins de Călin Georgescu cu peste 20.000 de voturi în Prahova, unde PSD are şefia Consiliului Judeţean
02:54
Rezultate alegeri prezidențiale în Sibiu. Călin Georgescu şi Elena Lasconi sunt primii doi clasaţi în primul tur
02:48
Rezultatele alegerilor prezidențiale din România, în presa străină: Cutremur politic, un candidat pro-rus produce surpriza
Pe coridorul patru mai sunt in lucru portiunile dintre Timisoara-Arad si Cernavoda-Constanta. Singurele in functiune sunt A2 si batrana A1. Valoarea totala a lucrarilor pentru licitatiile deschise acum se apropie de 1,7 miliarde de euro. Sumele se deconteaza in transe de la Bruxelles abia dupa ce sunt facute lucrarile si numai daca respectam cu strictete legile europene. Nu primim bani pentru exproprieri sau TVA.
Dar, pana sa visam la autostrada spre occident, drumul spre Pitesti e brazdat de gropi. Sefii de la drumuri au recunoscut pentru Gandul ca 93% din traseu trebuie reabilitat. Adevarul nespus este ca drumul ar trebui reconstruit din temelie.
Specialistii in drumuri ne spun ca autostrada Bucuresti-Pitesti este blestemata de gropi. Indiferent cat am repara, tot o carpeala ar ramane. Pacatele ei sunt ingropate in fundatia facuta din pamant si nu din balast si piatra sparta asa cum se foloseste pentru autostrazile moderne si rezistente.