Bărbații din România, campioni la consumul de alcool. Câte băuturi consumă pe zi

×
Publicitate

Bărbaţii din România sunt campioni la consumul de alcool. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Washington, aceştia beau 8,2 băuturi pe zi. Lor li se alătură şi femeile din Ucraina, cu 4, 2 băuturi.

În ceea ce priveşte cea mai mare proporţie de consumatori la alcool, Danemarca se afla pe primul loc. În timp ce Pakistan şi Bangladesh sunt codașe în clasament.

Alcoolul vine la pachet şi cu anumite riscuri. Anual 2,2% dintre femei şi 6,8% dintre bărbaţi îşi pierd viaţa din cauza unor boli care au legătură cu licorile. Printre ele se numără cancerul, tuberculoza sau bolile la ficat.

Cu toate acestea, unii specialiști susţin că un consum moderat de alcool poate oferi protecţie în cazul bolilor de inimă.

Limită de siguranţă în cazul consumului de alcool nu există, conform unui important studiu desfăşurat la nivel internaţional şi conform căruia bărbaţii din România beau cel mai mult, relatează joi Press Association.

Alte cercetări realizate anterior au concluzionat că un consum moderat de alcool - aproximativ o băutură pe zi în cazul femeilor şi două pentru bărbaţi - poate oferi protecţie în faţa bolilor de inimă.

Însă autorii studiului recent insistă că orice beneficiu rezultat în urma consumului de alcool este depăşit de efectele sale nocive.

Consumul unei singure băuturi pe zi creşte cu 0,5% riscul de a dezvolta una dintre cele 23 de afecţiuni asociate alcoolului, estimează cercetătorii.

''În mod deosebit, asocierea dintre consumul de alcool şi riscul de cancer, răniri şi boli infecţioase compensează efectele protectoare faţă de boala cardiacă ischemică în cazul femeilor studiate. Deşi riscurile asupra sănătăţii asociate cu alcoolul încep prin a fi mici în urma consumului unei singure băuturi pe zi, ele cresc rapid pe măsură ce oamenii beau mai mult'', a precizat Griswold.

Oamenii de ştiinţă au compilat date de la 592 de studii la care au participat în total 28 de milioane de persoane şi au studiat aceste informaţii pentru a evalua riscurile consumului de alcool asupra sănătăţii.

O băutură alcoolică standard a fost definită ca având în conţinutul ei zece grame de alcool, precizează Press Association.

Echipa de cercetători a utilizat o nouă metodă statistică pentru a estima riscurile consumului zilnic al unei cantităţi situată între zero şi cincisprezece băuturi standard.

Circa una din trei persoane de pe planetă - sau 2,4 miliarde - este consumatoare de alcool, au notat oamenii de ştiinţă ale căror concluzii au fost publicate în jurnalul medical The Lancet.

Anual, 2,2% dintre femei şi 6,8% dintre bărbaţi îşi pierd viaţa în urma unor probleme de sănătate asociate consumului de alcool, printre acestea numărându-se cancerul, tuberculoza şi bolile de ficat.

Alte efecte nocive al consumului de alcool sunt accidentele şi violenţa.

La nivel mondial, consumul de alcool ocupa în anul 2016 locul al şaptelea în topul factorilor de risc pentru deces prematur, se menţionează în studiu. Însă, consumul de băuturi alcoolice este cel mai important factor de risc la grupa de vârstă 15 - 49 de ani, cu 3,8 dintre decesele în rândul femeilor şi 12,2% dintre decesele în cel al bărbaţilor.

În cazul persoanelor cu vârsta peste 50 de ani, cazurile de cancer reprezintă principala cauză de deces asociată consumului de alcool - cu 27,1% dintre decese în rândul femeilor şi 18,9% în cel al bărbaţilor.

Creşterea cu 0,5% a riscului de a dezvolta una dintre cele 23 de afecţiuni asociate alcoolului înseamnă că 918 persoane din 100.000 care au consumat o băutură alcoolică pe zi vor dezvolta o problemă de sănătate în comparaţie cu 914 persoane care nu au băut alcool.

În cazul celor care consumă două băuturi pe zi riscul de a dezvolta o afecţiune asociată alcoolului este mai mare cu 7%.

Pentru persoanele care consumă cinci băuturi alcoolice pe zi riscul creşte cu 37%.

Danemarca s-a dovedit a avea cea mai mare proporţie de consumatori de alcool - 95,3% dintre femei şi 97,3% dintre bărbaţi. În Pakistan şi Bangladesh această proporţie este cea mai scăzută - doar 0,8% dintre bărbaţii pakistanezi şi 0,3% dintre femeile din Bangladesh consumă băuturi alcoolice.

Bărbaţii din România şi femeile din Ucraina beau cel mai mult - 8,2 şi respectiv 4,2 băuturi pe zi.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Splendida Ana Ivanovic, fericită după divorț. Ce pensie alimentară plătește Schweinsteiger
Splendida Ana Ivanovic, fericită după divorț. Ce pensie alimentară plătește Schweinsteiger
Citește și...
Lac din marginea orașului Buzău, populat cu tone de pește. "Pescarii abia aşteaptă să revină la pescuit”

Veste bună pentru pescarii buzoieni. Câteva tone de peşte au fost aduse de la o crescătorie din Giurgiu ca să populeze una dintre bălţile aflate la marginea oraşului Buzău.

80 de câini şi 60 de pisici, într-o curte din Buzău. Vecinii sunt disperați: ”Mizerie, fecale, hoituri”

Un miros îngrozitor şi sunetele asurzitoare provenite de la zeci de câini şi pisici au declanşat o amplă operaţiune a autorităţilor, într-o localitate din judeţul Buzău.

Familia Regală a cerut la OSIM înregistrarea a 3 mărci. Detergent "Regina Margareta" şi bere "Principele Radu"

Vinul "Castelul Pelşor", detergent de rufe "Regina Margareta", bere, ţigări sau chiar broderii cu numele "Principele Radu". Sunt produse pe care le-am putea găsi cândva în magazine.

Recomandări
Nicușor Dan i-a chemat la Cotroceni pe liderii PSD, PNL, USR şi UDMR. Caută un acord pe legea salarizării

Preşedintele Nicuşor Dan se va întâlni marţi, la Palatul Cotroceni, cu liderii PSD, PNL, USR şi UDMR pentru discuţii privind proiectul legii salarizării.

Cazul ambulanței din Cluj scoate la iveală lacunele legii. Un clip fals poate fi șters de autorități abia după 10 zile

Imaginile, ori informațiile false pot să provoace panică, să pună oameni în pericol și, în cazuri extreme, chiar să ducă la violență. 

Valul de caniculă se intensifică. Cod portocaliu în șapte județe, cu temperaturi de peste 39 de grade | HARTĂ

Ziua de marți va fi extrem de caldă în cea mai mare parte a ţării, în zeci de judeţe temperaturile ajungând la 37 de grade Celsius.