Bac 2011: S-au dat subiectele la matematica si istorie
Proba E c) a examenului national de Bacalaureat s-a incheiat fara incidente. Ministerul educatiei a anuntat ca subiectele au ajuns la fiecare centru de examinare si la fiecare elev in parte. Durata probei a fost de 3 ore.
Record incredibil pentru Romania. Liceul unde 111 din 159 de elevi au fost eliminati
Proba obligatorie a profilului s-a dat in 741 de centre de examen. Peste 210.000 de elevi au sustinut acest examen, potrivit datelor Ministerului Educatiei. Diferentiat, in functie de filiera, profil si specializare examenul s-a dat la:
• matematica (pentru profilul real din filiera teoretica, pentru toate profilurile din filiera tehnologica si pentru profilul militar, respectiv pedagogic - specializarea invatatori-educatoare din filiera vocationala)
VEZI AICI CE S-A DAT LA MATEMATICA ANUL ACESTA. DESCARCA SUBIECTELE
• istorie (pentru profilul umanist din filiera teoretica si pentru toate profilurile si specializarile din filiera vocationala, cu exceptia specializarii invatatori-educatoare).
VEZI AICI CE S-A DAT LA ISTORIE ANUL ACESTA
Cum au aratat subiectele anul trecut
La matematica, profilul real mate-info si militar, mate-info (M1), au fost cele mai grele exercitii.
La istorie, cei de la profilurile umaniste si vocationale au fost si ei pusi la grea incercare de subiectele considerate "dificile".
Iata Subiectul I
Cititi cu atentie sursele istorice de mai jos:
A. „Astfel, pasoptistii nu au exprimat nicio ostilitate fata de sultan si chiar si-au declarat intentia de a respecta toate obligatiile tratatelor incheiate cu acesta; nu au putut insa sa-si ascunda ostilitatea fata de Rusia si sca urmaret au cerut sa se puna capat regimului instituit prin Regulamentele Organice (…).
Pasoptistii enumerau apoi principiile pe baza carora intentionau sa aseze Principatul słara Romaneascat pe o cale noua (...): egalitatea in drepturi a tuturor cetatenilor; (…) o larga participare la viata publica prin largirea drepturilor electorale; libertatea presei, a cuvantului si a intrunirilor (…); desfiintarea tuturor rangurilor si titlurilor nobiliare; alegerea domnitorului din orice categorie a populatiei pe termen de cinci ani.
Proclamatia de la Islaz a fost un program caracteristic pentru intelectualii (…) de la 1848, datorita accentului pus pe libertatile individuale, increderii in bunele institutii si prevederilor sale privind un rol sporit pentru cetatean in treburile publice.” (Keith Hitchins, Romanii 1774-1866)
B. „Pentru legitimarea actului de la 11 februarie sabdicarea domnitorului Al. I. Cuzat si demonstrarea necesitatii aducerii in tara a unui print strain, au fost trimise delegatii in strainatate. (…) Intre timp plebiscitul (…) care a confirmat, cu majoritate covarsitoare, alegerea lui Carol (…) ca domn al Romaniei, a pus iarasi Europa in fata unui fapt implinit. Consolidarea si recunoasterea noii situatii erau cu atat mai necesare cu cat (…) miscarea separatista, manifestata la Iasi (…), a reliefat primejdia care ameninta unitatea si integritatea statului roman.
(…) Constitutia din anul 1866 proclama principiul monarhiei ereditare in favoarea principelui Carol de Hohenzollern-Sigmaringen si a mostenitorilor sai. In cuprinsul sau (…) proclama libertatile si drepturile fundamentale ale cetateanului, suveranitatea nationala, guvernamantul reprezentativ (…), responsabilitatea ministeriala.” (Gh. Platon, Istoria moderna a Romaniei)
Pornind de la aceste surse istorice, raspundeti urmatoarelor cerinte:
1. Numiti, din sursa A, programul din Tara Romaneasca, prezentat in 1848. 2 puncte
2. Precizati, din sursa B, actiunea prin care Romania a pus Europa in fata faptului implinit. 2 puncte
3. Mentionati, din sursa A, respectiv din sursa B, cate o informatie referitoare la cetatean. 6 puncte
4. Scrieti, pe foaia de examen, litera corespunzatoare sursei care sustine ideea conform careia domnitorul/ principele provine din toate categoriile sociale, selectand, din aceasta sursa, doua informatii aflate in relatie cauza - efect. 6 puncte
5. Scrieti, pe foaia de examen, litera corespunzatoare sursei care combate ideea conform careia domnitorul/ principele provine din toate categoriile sociale, selectand, din aceasta sursa, doua informatii aflate in relatie cauza - efect. 6 puncte
6. Mentionati doua actiuni la care participa romanii in relatiile internationale ale secolului al XX-lea, pentru realizarea Romaniei Mari. 4 puncte
7. Argumentati, printr-un fapt istoric relevant, afirmatia conform careia statul roman modern s-a implicat in relatiile internationale din secolul al XIX-lea. (Se puncteaza pertinenta argumentarii elaborate prin utilizarea unui fapt istoric relevant, respectiv, a conectorilor care exprima cauzalitatea si concluzia.) 4 puncte
____________________________________________________
Ultima proba scrisa din aceasta sesiune a examenului de bacalaureat - proba la alegere din aria curriculara corespunzatoare specializarii se va desfasura vineri.
Prima afisare a rezultatelor va avea loc duminica pana la ora 16.00. In aceeasi zi, intre orele 16.00 - 20.00, vor putea fi depuse contestatiile. Solutionarea acestora se va realiza in perioada 5 - 7 iulie, iar afisarea rezultatelor finale are ca termen limita data de 8 iulie.
Sursa: Pro TV
Etichete: bacalaureat, subiecte matematica, subiecte bacalaureat, subiecte istorie, barem istorie, proba e c), bareme de corectare matematica,
Dată publicare:
29-06-2011 10:15