Autostrada lui Sfantu' Asteapta. Cu o luna inainte de inceperea lucrarilor, bate vantul pe viitorul drum Comarnic - Brasov

×
Codul embed a fost copiat

Comarnic-Brasov, cea mai importanta autostrada din Romania, va porni la Sfantu' Asteapta. Luna viitoare ar trebui sa inceapa lucrarile, dar in zona nu a aparut nici un utilaj.

Iar autoritatile au promis ca vor afisa la sediile primariilor de pe traseu graficul lucrarilor, dar nu s-au tinut de cuvant.

De altfel, nici constructorul si nici Compania Nationala Drumuri nu spun daca proiectul a obtinut finantare si va incepe la timp.

In zona localitatii Azuga, pe locul fabricii de sticla, ar trebui sa fie una din organizarile de santier pentru autostrada Comarnic-Brasov. Desi lucrarile trebuie sa inceapa in forta luna viitoare, pana acum nu e nici urma de utilaje sau muncitori.

Dovada ca promisiunile autoritatilor au fost vorbe in vant. Pe 15 februarie, locuitorii din zona ar fi trebuit sa afle cand incep lucrarile, cand se termina si pe unde va trece mai exact autostrada. Dar nu s-a intamplat nimic.

Citește și
santier
Aceasta este HARTA celui mai scump si dificil drum din Romania, cu tuneluri prin munte si viaducte

Autoritatile au promis ca vor fi extrem de transparente in ceea ce priveste lucrarile de constructie la autostrada Comarnic - Brasov. A trecut insa aproape o luna de cand trebuia ca aici la Cazinoul din Sinaia sa fie afisat traseul si graficul de executie a autostrazii, dar aceste informatii nu sunt facute publice."

Nici exproprierile nu au inceput, iar surse din firmele de constructie care asteptau sa participe la lucrari sustin ca exista banci care s-ar fi retras din finantarea proiectului. Si oamenii din zona sunt dezamagiti: "Am fi vrut sa ne angajam..."

Am incercat sa aflam chiar de la constructori care stau cu finantarea. Dar n-au vrut sa raspunda si ne-au trimis la autoritatile romane.

Am solicitat Companiei Nationale Drumuri sa ne spuna care este situatia finantarii unuia din cele mai importante proiecte de autostrada din Romania si daca se pastreaza termenul de incepere a lucrarilor, dar nu am primit niciun raspuns. Asta desi autoritatile au promis transparenta maxima.

Pentru autostrada Comarnic-Brasov, de 53 de kilometri, constructorul trebuie sa gaseasca o finantare de 1,8 miliarde de euro de la bancile private. Proiectul a esuat deja de doua ori, tot din lipsa banilor si tot cu aceleasi companii care au castigat si de data aceasta licitatia.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Autostrada Zapezii. Traseul complet, cat va fi taxa si cine sunt marii constructori care o vor face. Animatie Stirile ProTV
Autostrada Zapezii. Traseul complet, cat va fi taxa si cine sunt marii constructori care o vor face. Animatie Stirile ProTV

Cea mai aglomerata zona a Romaniei va avea prima autostrada cu taxa pana in 2017. Soferii care vor sa ajunga mai repede in statiunile de pe Valea Prahovei vor plati 7 lei ca sa circule pe drumul de viteza, de la Comarnic la Brasov.

Aceasta este HARTA celui mai scump si dificil drum din Romania, cu tuneluri prin munte si viaducte
Aceasta este HARTA celui mai scump si dificil drum din Romania, cu tuneluri prin munte si viaducte

Constructia autostrazii Comarnic-Brasov intra in linie dreapta. Nimeni nu a depus contestatie pana astazi, cand a expirat termenul, asa ca firmele care au castigat licitatia vor realiza cel mai greu si complicat segment de autostrada din Romania.

Comarnic-Brasov, prima autostrada pe care constructorul va pune bariera ca sa-si recupereze banii
Comarnic-Brasov, prima autostrada pe care constructorul va pune bariera ca sa-si recupereze banii

Patru companii, inclusiv una din China, au depus oferte pentru constructia celui mai dificil tronson de autostrada din Romania, cel dintre Comarnic si Brasov.

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.