Autostrada lui Sfantu' Asteapta. Cu o luna inainte de inceperea lucrarilor, bate vantul pe viitorul drum Comarnic - Brasov
Comarnic-Brasov, cea mai importanta autostrada din Romania, va porni la Sfantu' Asteapta. Luna viitoare ar trebui sa inceapa lucrarile, dar in zona nu a aparut nici un utilaj.
Iar autoritatile au promis ca vor afisa la sediile primariilor de pe traseu graficul lucrarilor, dar nu s-au tinut de cuvant.
De altfel, nici constructorul si nici Compania Nationala Drumuri nu spun daca proiectul a obtinut finantare si va incepe la timp.
In zona localitatii Azuga, pe locul fabricii de sticla, ar trebui sa fie una din organizarile de santier pentru autostrada Comarnic-Brasov. Desi lucrarile trebuie sa inceapa in forta luna viitoare, pana acum nu e nici urma de utilaje sau muncitori.
Dovada ca promisiunile autoritatilor au fost vorbe in vant. Pe 15 februarie, locuitorii din zona ar fi trebuit sa afle cand incep lucrarile, cand se termina si pe unde va trece mai exact autostrada. Dar nu s-a intamplat nimic.
Autoritatile au promis ca vor fi extrem de transparente in ceea ce priveste lucrarile de constructie la autostrada Comarnic - Brasov. A trecut insa aproape o luna de cand trebuia ca aici la Cazinoul din Sinaia sa fie afisat traseul si graficul de executie a autostrazii, dar aceste informatii nu sunt facute publice."
Nici exproprierile nu au inceput, iar surse din firmele de constructie care asteptau sa participe la lucrari sustin ca exista banci care s-ar fi retras din finantarea proiectului. Si oamenii din zona sunt dezamagiti: "Am fi vrut sa ne angajam..."
Am incercat sa aflam chiar de la constructori care stau cu finantarea. Dar n-au vrut sa raspunda si ne-au trimis la autoritatile romane.
Am solicitat Companiei Nationale Drumuri sa ne spuna care este situatia finantarii unuia din cele mai importante proiecte de autostrada din Romania si daca se pastreaza termenul de incepere a lucrarilor, dar nu am primit niciun raspuns. Asta desi autoritatile au promis transparenta maxima.
Pentru autostrada Comarnic-Brasov, de 53 de kilometri, constructorul trebuie sa gaseasca o finantare de 1,8 miliarde de euro de la bancile private. Proiectul a esuat deja de doua ori, tot din lipsa banilor si tot cu aceleasi companii care au castigat si de data aceasta licitatia.