Comarnic-Brasov, prima autostrada pe care constructorul va pune bariera ca sa-si recupereze banii

×
Codul embed a fost copiat

Patru companii, inclusiv una din China, au depus oferte pentru constructia celui mai dificil tronson de autostrada din Romania, cel dintre Comarnic si Brasov.

Va fi prima sosea de viteza cu plata, anunta premierul, pentru ca statul nu are bani sa o finanteze, iar constructorul trebuie sa puna bariera ca sa-si recupereze investitia.

Pentru constructia tronsonului dintre Comarnic si Brasov, statul are de ales dintre un consortiu franco-austriaco-grecesc, unul format din doua firme romanesti si doua companii, una din Italia si alta din China, care merg pe cont propriu.

Segmentul Comarnic - Brasov este prima autostrada care va fi construita in concesiune si pentru care statul nu va da nici un ban. Finantarea va fi asigurata de constructor, care e obligat sa gaseasca fonduri, dar va avea la dispozitie 25 de ani pentru a-si recupera investitia.

"Eu vreau sa fiu foarte corect cu romanii: cei care fac autostrazi in concesiune vor pune bariera si vor lua o taxa cum se intampla in multe tari europene", a declarat Victor Ponta.

Citește și
DN1 blocat
Ion Tiriac: "Infrastructura ma deranjeaza teribil. Spre rusinea mea, la munte ma duc cu elicopterul"

Cu o lungime de 58 de kilometri, autostrada trebuie sa strapunga muntii. Potrivit proiectului initial, vor fi ridicate zeci de tuneluri, pasaje, poduri, dar si viaducte uriase, care au o deschidere de pana la 175 de metri.

Pentru a atrage investitori, Guvernul vrea sa modifice legea concesiunii astfel incat, in cazul in care constructorul nu-si va recupera investitia din taxa de autostrada, statul sa poata acoperi diferenta de la buget.

"Depinde cat de buni negociatori sunt cei din Minister, astfel incat sa nu mai fim nevoiti sa mai platim si de la buget", a spus Sorin Paslaru, redactor sef Ziarul Financiar.

Aceasta este a treia incercare de constructie a celui mai dificil tronson de autostrada din Romania. Prima, in 2004, a fost abandonata dupa caderea Guvernului Nastase.

A doua s-a finalizat chiar cu semnarea unui contract la inceputul lui 2010, cu Vinci si Aktor, doua din companiile care au depus din nou o oferta si astazi.

La trei luni de la semnarea contractului cu Guvernul Boc, constructorii au renuntat la contractul de miliarde de euro, pentru ca nu au gasit bani pentru lucrari.

Cel care va castiga licitatia trebuie sa construiasca soseaua de viteza in patru ani, la un pret total de 1,2 miliarde de euro , adica peste 20 milioane de euro pe kilometru.

Articol recomandat de sport.ro
Răzvan Lucescu, uimit de ceea ce i s-a întâmplat după FCSB - PAOK: "Un gest formidabil! Nu m-am așteptat"
Răzvan Lucescu, uimit de ceea ce i s-a întâmplat după FCSB - PAOK: "Un gest formidabil! Nu m-am așteptat"
Citește și...
Imagini la limita absurdului. Cum se astupa gropi de 3 metri, pe lapovita:
Imagini la limita absurdului. Cum se astupa gropi de 3 metri, pe lapovita: "E mult, mult mai ieftin"

Respectand ordinul sefilor si principiul "munca in zadar" niste muncitori din Targoviste s-au apucat sa astupe gropile de pe soseaua de la iesirea din oras pe lapovita.

Ion Tiriac:
Ion Tiriac: "Infrastructura ma deranjeaza teribil. Spre rusinea mea, la munte ma duc cu elicopterul"

Cand vine vorba despre infrastrutura, Tiriac recunoaste ca infrastructura, desi joaca un rol foarte important pentru Romania, practic nu exista. 

Centura Capitalei va fi largita in urmatorii doi ani. Suma uriasa pentru 11 kilometri de sosea
Centura Capitalei va fi largita in urmatorii doi ani. Suma uriasa pentru 11 kilometri de sosea

Romanii din nordul tarii care vor sa ajunga mai repede pe litoral ar putea sa-si vada visul implinit peste doi ani. Oficialii au de gand sa largeasca ultima bucata din centura Capitalei, care va fi si cea mai scumpa.

Recomandări
Renegocierea PNRR, singura speranță a României. Cu doar 14% dintre jaloane îndeplinite, riscăm să pierdem 19 miliarde de euro
Renegocierea PNRR, singura speranță a României. Cu doar 14% dintre jaloane îndeplinite, riscăm să pierdem 19 miliarde de euro

Premierul Marcel Ciolacu s-a întâlnit cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, la Bruxelles. Pentru ca țara noastră să nu piardă 19 miliarde de euro, România va cere modificarea PNRR, așa cum au procedat deja Spania, Grecia și Italia.

Cât ar costa apărarea Europei fără ajutorul SUA în cazul unui război cu Rusia. Suma pe care UE deja și-o permite
Cât ar costa apărarea Europei fără ajutorul SUA în cazul unui război cu Rusia. Suma pe care UE deja și-o permite

Europa trebuie să cheltuiască anual în jur de 250 de miliarde de euro în investiţii pentru apărare pentru a se securiza fără sprijinul Statelor Unite, sumă pe care blocul comunitar şi-o poate permite având în vedere puterea sa economică, arată un studiu.

Politolog: „Americanii fac tot ce pot pentru a provoca discordie în Europa, vor să o destabilizeze”. Atacurile lui JD Vance
Politolog: „Americanii fac tot ce pot pentru a provoca discordie în Europa, vor să o destabilizeze”. Atacurile lui JD Vance

Vicepreședintele american a criticat din nou anularea prezidențialelor din România. „Nu poți avea valori democratice comune cu Statele Unite, dacă anulezi alegerile, pentru că nu-ți place rezultatul”, a declarat JD Vance.