Autostrada Bucuresti-Ploiesti nu mai trece prin Capitala. Vezi de ce
Pentru ca nu isi permit sa plateasca pentru terenurile din Pipera, autoritatile modifica radical proiectul. Astfel, intrarea se va face din centura, in dreptul localitatii Stefanesti, unde va aparea un inel de acces.
Evident, latifundiarilor care abia asteptau sa primeasca bani frumosi de la stat le-a inghetat zambetul pe buze.
Din ce ne spun specialistii, schimbarea de proiect este relativ fezabila. Jumatatea de pasaj ramasa nefinalizata la limita centurii ar putea fi usor continuata cu un inel de autostrada. Intrarea si iesirea s-ar face asadar din soseaua de centura largita de curand la patru benzi, care preia acum mult mai mult trafic si nu se mai blocheaza.
La Stefanesti ar trebui sa apara asadar o noua poarta a Bucurestiului si poate cea mai importanta, catre nord.
Initial acest lucru ar fi trebuit sa se intample la Doamna Ghica, zona sufocata deja de traficul obisnuit, daramite de o autostrada.
Centura va prelua traficul din cateva artere importante, toate largite deja la patru benzi, mai putin soseaua Pipera. Intre timp, autostrada a ajuns la un stadiu de 65% si ar putea fi gata iarna urmatoare, dar constructorii spun ca nu mai sapa un metru fara bani.
Statul s-a plans pana acum ca piedica au fost terenurile scumpe din Pipera, evaluate acum trei ani la 5-600 de euro pe metrul patrat, in total peste 10 milioane de euro pentru proprietarii din zona.
Nu toti proprietarii de terenuri sunt dezamagiti de intentia celor de la autostrazi. Gigi Becali, spre exemplu, spune ca se bucura ca isi poate pastra terenurile pe care va putea investi si spune chiar ca va face un bulevard care sa lege Pipera de viitoarea autostrada.