Atentie atunci cand platiti cu cardul! Va puteti trezi cu multi bani lipsa
Daca ati pornit la cumparaturi, aveti grija cand platiti cu cardul iar aparatul va afiseaza mesajul "tranzactie esuata". Cateodata se intampla ca banii sa fie totusi luati din cont, chiar daca aparent plata nu s-a facut.
Clientul nici nu-si da seama ca banii s-au "evaporat" de pe card, mai ales daca sumele nu au fost prea mari.
Romanii s-au invatat sa plateasca tot mai des cu cardul la comercianti. Este comod si nu trebuie sa aiba grija banilor din portofel.
Totusi, trebuie sa fie atenti la tranzactiile esuate. Acest mesaj apare dupa ce cardul a fost trecut prin terminalul de plata. In aceasta situatie multi platesc in numerar si uita de incident. Dar se poate intampla ca banii sa fie retrasi din contul de card.
"Daca tranzactia s-a intamplat si nu este recunoscuta de client, el trebuie sa completeze o cerere de returnare a tranzactiei. Acest lucru se intampla destul de rar, nu exista o periodicitate a acestor erori si de cele mai multe ori se intampla datorita liniilor de comunicatii", spune Bogdan Spuza, director de retail al unei banci comerciale.
Atunci cand o tranzactie a fost declarata nereusita, indiferent ca este vorba de o plata la comerciant sau de o retragere de bani de la bancomat, dar suma de bani a fost totusi retrasa din cont, trebuie sa anuntati banca emitenta a cardului si sa cereti restituirea banilor. De regula se rezolva in cel mult 30 de zile.
"Anul acesta ANPC, prin comisariatele judetene, a primit circa 45 de reclamatii legate de tranzactii efectuate cu cardul care au esuat. Au fost situatii in care nu au gasit o anumita intelegere la banca respectiva si atunci au venit la noi si au depus reclamatii", a declarat Irina Vasile, comisar ANPC.
Specialistii ne recomanda sa pastram chitantele, mai ales cele pentru tranzactii nereusite, cel putin pana la primirea extrasului de cont lunar si sa verificam daca banii au fost sau nu retrasi din cont.