Haosul creat in gari de greva CFR. Cum isi pot recupera banii pe bilete calatorii care nu au urcat in trenuri
Au fost doua ore de haos pe caile ferate din Romania. Angajatii de la CFR au organizat, miercuri dimineata, un protest spontan, iar trenurile au intepenit pe sine.
Suficient pentru a-i enerva la culme pe calatorii suparati deja de intarzieri si de conditiile proaste din vagoane. Sindicalistii sustin ca vor repeta manevra, daca managerii celor trei companii - CFR Calatori, CFR Marfa si CFR Infrastructura - nu le ofera mai multe facilitati si nu le majoreaza salariile.
AICI PUTETI VEDEA INTARZIERILE TRENURILOR IN URMA GREVEI
La ora 7:00 fix, trenurile de calatori din Romania au oprit in gari. O doamna din Suceava nu si-a mai putut stapani nervii cand a realizat ca va ajunge abia a doua zi in Baia Mare.
"Sa-i dea pe toti afara si sa-i angajeze pe aceia care umbla pe strada si au facultati. Am muncit 40 de ani ca domnii de astazi sa faca greva", spune femeia.
Dupa ce au asteptat cu orele, unora dintre pasageri li s-a facut rau. Scuzele nu i-au linistit deloc pe cei care au platit destul pe bilet. "Nu se face greva in zi de sarbatoare. Azi e Sfantul Gheorghe", a spus un calator.
Situatia a fost, insa, o premiera pentru o tanara din Coreea de Sud, ramasa blocata in Brasov.
Pasagerii curselor interne, care s-au saturat sa astepte in gari, pot solicita contravaloarea biletelor la Agentia de Voiaj CFR. In schimb, calatorii curselor internationale vor fi si despagubiti. Pentru asta trebuie sa vina la aceleasi agentii, sa depuna o cerere si sa anexeze biletul de calatorie.
In practica s-a dovedit ca procedura de recuperare a banilor nu este atat de simpla
Sindicalistii sustin ca au fost nevoiti sa recurga la aceasta masura disperata, chiar de ziua CFR-istului, pentru ca lucreaza in conditii dificile, li s-a refuzat majorarea salariala de 10 la suta si au pierdut anumite facilitati.
Gheorghe Fratica, Presedintele Federatiei Miscare Comercial:
"Un drept al mosilor, stramosilor nostri a fost luat in 2010, nu a revenit cu acele facilitati de calatorie".
Ioan Buzatu, sindicalist: "Locul de munca arata groaznic, nu avem apa".
Chiar daca au management privat, CFR Calatori, CFR Marfa si CFR Infrastructura sunt de ceva ani pe buza prapastiei. Viteza trenurilor de calatori este ridicola: de doar 40 de km pe ora, iar cele de marfa merg de doua ori mai lent.
CFR Marfa a trecut anul trecut printr-o privatizare cu scandal, iar FMI a cerut chiar intrarea companiilor in insolventa.
In urma negocierilor de miercuri dintre sindicate si Ministerul Transporturilor, sindicalistii s-au multumit cu o crestere a salariilor de peste 2 la suta, urmand ca statul roman sa obtina la vara acceptul FMI pentru o alta majorare, cu inca 8 la suta.