Am putea renunta la contractele la cablu, telefon sau net fara penalitati!
Incercam sa intram si noi in randul lumii europene. Clientii companiilor de cablu, telefonie si internet ar putea sa nu mai fie obligati sa plateasca penalizari atunci cand, nemultumiti de calitatea serviciilor, isi doresc sa schimbe operatorul.
Prevederea apare negru pe alb intr-o lege adoptata recent de Senat.
Cei care nu sunt multumiti de semnalul la televizor, viteza internetului sau factura pentru convorbirile telefonice pot sa-si schimbe operatorul. Numai ca, in unele cazuri, sunt obligati sa plateasca penalizari daca cer asta la un an sau doi de la semnarea contractului. Suma difera de la caz la caz, dar poate sari si de 200 de euro.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Noua lege, inspirata din practica europeana, vrea sa schimbe aceasta situatie si sa le permita romanilor sa-si schimbe operatorul dupa plac. Companiile se opun insa si spun ca astfel sunt discriminate. Actul normativ asteapta acum si votul deputatilor. Daca va fi adoptata, ar putea intra in vigoare in martie.
Desi destui se declara nemultumiti de contractele pe care le-au semnat, romanii spun ca prefera sa nu le rezilieze. Ii descurajeaza in primul rand penalizarile cerute. Pe de alta parte, operatorii spun ca solicita aceste taxe ca sa nu iasa in pierdere cu perioada de gratuita oferita, sau cu alte promotii.
Daca legea intra in vigoare si operatorii nu vor accepta rezilierea contractelor fara plata penalizarilor, clientii nemultumiti se pot adresa Protectiei Consumatorului care va amenda compania sau chiar o va actiona in instanta.
Numai in 2009, functionarii OPC au primit 2.300 de reclamatii in cate oamenii se plangeau de serviciile de internet, cablu TV si telefonie.