A fost semnat contractul pentru cel mai scump drum din România. Cât va costa șoseaua care va străbate Carpații

×
Codul embed a fost copiat

Cea mai scumpă bucată de șosea construită până acum în România va fi un tronson din autostrada Sibiu-Pitești. CNAIR a semnat luni şi contractul pentru secţiunea a treia a autostrăzii, în valoare de 5,3 miliarde de lei, fără TVA.  

Tronsonul, care va avea şi un tunel prin munţi, se întinde pe 37 de kilometri. Dacă totul decurge conform planului, vom putea circula pe acolo în 5 ani.

Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor: ”Iată că acum începe să se vadă, dacă pot să citez din alţii, luminița de la capatul tunelului".

Întins pe 37 de kilometri, între localităţile Cornetu şi Tigveni, tronsonul trei din autostrada Sibiu-Piteşti are 37 de kilometri și este cel mai dificil de construit pentru că traversează Carpaţii.

Secţiunea va avea 95 de poduri şi pasaje, două noduri rutiere - în zona localităţilor Cornetu şi Văleni - un tunel, cu două galerii independente, de câte 1,7 km fiecare, în zona localităţii Poiana, dar şi un ecoduct, la Călineşti, care va permite trecerea animalelor peste autostradă.

Citește și
autostrada, Ford, Pitesti
Motivul pentru care lucrările la „Autostrada Ford” vor fi oprite de săptămâna viitoare
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Contractul de 5,3 miliarde de lei, fără TVA, a fost câştigat de Asocierea Webuild SPA şi Tancrad SRL.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: "Este cel mai mare contract semnat de CNAIR vreodată, urmând ca cei care au câștigat licitațiile să se țină de termenii contractului și să avem, după zeci de ani, o autostradă care traversează Carpații”.

Specialiștii spun că termenele și sumele de bani alocate vor fi depășite

Construcţia tronsonului 3 al autostrăzii Sibiu-Piteşti va dura aproape 5 ani şi va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile.

Specialiştii cred însă că este posibil ca termenele limită şi sumele de bani alocate să fie depăşite.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: "Ne dăm seama că, în mod normal, o să se intre nu doar în banii ăştia, ci şi în rezervele suplimentare. Or să fie foarte multe surprize, noi sperăm cât mai puţine neplăcute. Dacă autostrada o să fie gata în şapte ani, eu sunt cel mai fericit".

Autostrada mai are alte patru secţiuni. Bucata cuprinsă între Sibiu şi Boiţa, de 13 kilometri, este aproape gata și ar putea fi dată în folosinţă până la sfârşitul anului.

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
CNAIR: Contractele pentru construcţia unui nou tronson din Autostrada Moldova urmează să fie lansate în licitaţie
CNAIR: Contractele pentru construcţia unui nou tronson din Autostrada Moldova urmează să fie lansate în licitaţie

CNAIR anunţă, luni, că a transmis spre validare la ANAP documentaţiile pentru atribuirea contractelor necesare construcţiei celor 3 loturi ale Autostrăzii Bacău-Paşcani, cu o lungime de 77,39 km.

 

Motivul pentru care lucrările la „Autostrada Ford” vor fi oprite de săptămâna viitoare
Motivul pentru care lucrările la „Autostrada Ford” vor fi oprite de săptămâna viitoare

Lucrările Drumului Expres Craiova-Pitești, denumit și „Autostrada Ford” vor fi oprite începând din data de 11 iulie.  

Cum au devenit urşii scuza pentru neterminarea autostrăzii A1. Finanţarea UE nerambursabilă ar fi acoperit 85% din costuri
Cum au devenit urşii scuza pentru neterminarea autostrăzii A1. Finanţarea UE nerambursabilă ar fi acoperit 85% din costuri

Au trecut aproape 10 ani în care Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu au reușit să construiască singura secțiune lipsă din A1 Sibiu-Nădlac.

România depune prima cerere de finanțare pentru PNRR, de 3 miliarde de euro. Ce proiecte vor fi finanțate
România depune prima cerere de finanțare pentru PNRR, de 3 miliarde de euro. Ce proiecte vor fi finanțate

România va depune până la finalul lunii mai prima cerere de finanțare pentru PNRR. Este vorba despre 3 miliarde de euro, bani necesari pentru proiecte mari de modernizare, cum ar fi A7 - autostrada Moldovei.

Lege promulgată: Limita maximă de viteză în afara localităţilor pe drumurile expres - 120 km/h
Lege promulgată: Limita maximă de viteză în afara localităţilor pe drumurile expres - 120 km/h

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, joi, legea care prevede majorarea de la 100 km/h la 120 km/h a limitei maxime de viteză în afara localităţilor pe drumurile expres.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.