Un tronson din primul drum expres din țară, Craiova-Pitești, dat în funcțiune
După ani de zile, de când a fost cerut de companii și de mii de șoferi, autoritățile au reușit să dea în funcțiune o bucată din primul drum expres din țară: Craiova-Pitești. Este tronsonul care ocolește Slatina.
În total, din cei peste 120 de kilometri ai drumului expres, șoferii pot folosi deocamdată doar 40. Probleme mari sunt cu primul tronson, cel de lângă Craiova, care este foarte întârziat şi nu va fi gata anul acesta, aşa cum prevede contractul.
Segmentul face parte din tronsonul Balș-Slatina și este o variantă ocolitoare pentru cele două orașe aglomerate
Segmentul, deschis cu două ore întârziere din cauza ploii, face parte din tronsonul Balș-Slatina și este o variantă ocolitoare pentru cele două orașe aglomerate. Primii 16 kilometri de la Balș la Piatra Olt au fost inaugurați în primăvară, iar acum sunt gata 20 de kilometri, care completează drumul până la Slatina. Deschiderea nu a fost făcută cu vreo tăiere de panglică, dar primul șofer care a intrat pe drumul expres a oprit să-și facă o fotografie. Alții au venit să vadă cum arată.
Șofer: „Da, păi mă învârt de o oră pe aici. Am fost Priseacă, Valea Mare, m-am tot... Pur și simplu, am vrut să văd cum e și să fiu printre primii care merg pe drumul ăsta”.
Șofer: „De-abia așteptăm să mergem, că se circulă foarte greu, foarte greu”.
Viteza maximă pe drumul expres este de 120 de km la oră
Cele patru parcări de pe porțiunea pe care deja se circulă nu sunt încă terminate și vor fi date în folosință în următoarele două luni. Spre deosebire de autostradă, drumul expres nu are bandă de urgență.
Cosmin Călin, director la Direcția Regională de Drumuri şi Poduri Craiova: „Este foarte important pentru a scoate traficul din orașul Slatina, centurile ocolitoare ale Balșului și Slatinei, și n-o să mai avem blocaje în cele două orașe”.
Șoseaua Craiova-Pitești are patru tronsoane
Șoseaua Craiova-Pitești, care va asigura transportul de mărfuri din Oltenia spre București, are patru tronsoane. Lucrările la primul tronson, pe bucata Craiova-Balș, merg greu și nu sunt șanse prea mari să fie încheiate până la sfârșitul anului. De construcții se ocupă un antreprenor italian care a reușit să termine doar jumătate din lucrare.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Nu are posibilitate tehnică firma să se încadreze în acest termen, cu siguranță va depăși termenul contractual. Sper să nu ajungem la reziliere de contract și firma să se mobilizeze și să finalizeze lucrarea anul viitor”.
De tronsoanele trei și patru se ocupă același antreprenor român care a dat în folosință și tronsonul doi. Lucrările între Slatina și Pitești ar trebui să fie gata în următorii doi ani, până în 2024.
Ionuț Ciurea, Pro Infrastructura: „Este o soluție decentă, mai ales dacă se va face Autotrada A6 București-Alexandria-Craiova, astfel încât, pe ruta Craioava-București, să avem două alternative, să avem și Pitești, și pe sud, prin Alexandria”.
Drumul expres între Craiova și Pitești are 120 de km
Drumul expres între Craiova și Pitești este o premieră pentru infrastructura românească. Are 120 de kilometri, iar întreaga investiție se ridică la aproape un milliard de euro, peste 80 la sută fonduri europene. Ar fi prima șosea de acest fel care se construiește în România și este necesară investițiilor din zonă. Fabrica de automobile de la Craiova ar putea, astfel, să își scoată mai ușor producția din țară.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: craiova, soferi, pitesti, drum expres,
Dată publicare:
28-07-2022 20:10