17.700 de romani si-au pus titlul de "doctor“ pe cartea de vizita in ultimii ani. Cati il si aveau
Romania trece printr-o faza de restructurare a sistemului de invatamant, iar unul dintre cei mai importanti pasi ai acesteia il reprezinta corelarea dintre competentele si pozitiile obtinute de catre cei care lucreaza in sistem.
Universitatile au devenit in ultimii ani cetati inchise, in care promovarile si numirile in functie ale profesorilor se faceau dupa gradul de rudenie si nu dupa numarul de lucrari stiintifice publicate la nivel international.
Exigentele impuse in organizarea examenului de bacalaureat si topul universitatilor reprezinta primele incercari majore ale Guvernului de a restructura sistemul de invatamant si de a pune in valoare competentele si rezultatele cercetarilor pe care le obtin cei care formeaza elita intelectuala a tarii.
Topul universitatilor romanesti, unul dintre cele mai controversate proiecte din Legea educatiei, a readus in atentie problema "fabricilor de diplome" in care s-au transformat institutiile de invatamant in ultimii ani: 17.743 de romani au primit diplome cu titlul de "doctor" in perioada 2007- 2011, ceea ce inseamna ca, anual, pe piata muncii au iesit peste 3.500 de tineri posesori ai celor mai inalte calificari oferite de invatamantul romanesc.
"Cred ca numai 10% din acestia au lucrari stiintifice care au aparut in publicatii internationale sau care au stat la baza unor brevete sau inventii inedite", este de parere Mircea Miclea, fost ministru al educatiei.
Citeste tot articolul pe www.zf.ro.
Sursa: Ziarul Financiar
Etichete: invatamant, facultati, universitati,
Dată publicare:
08-09-2011 07:22