14.000 de ore! Atat intarzie trenurile in fiecare an, in Romania!

×
Codul embed a fost copiat

Dupa toate cele intamplate luni, cand doua trenuri au sarit de pe sine iar un altul a facut praf un camion, este bine sa ne obisnuim cu ideea ca o catastrofa e oricand posibila.

Starea liniilor lasa de dorit, iar viteza medie de rulare a ajuns la 45 de kilometri pe ora, sub cea a locomotivelor cu aburi. Astfel, intarzierile sar de 14.000 de ore pe an. Sindicatele au si cerut demisia ministrului transporturilor. In plus, anunta greva generala din 2 octombrie.

Pe timpul cand se mergea cu locomotivele cu aburi se mergea cu 120 de kilometri la ora, acum, cand circulam cu automotoare, mergem si le omoram la 30 - 50 (n.r. de kilometri la ora).
Constantin Chiriac, mecanic locomotiva
Desi avem cale ferata in Romania de peste 150 de ani, in acest moment ne deplasam cu 15 kilometri la ora cu Sageata Albastra.

Aceleasi locomotive cu aburi faceau o ora si jumatate de
de la Bucuresti la Constanta. Acum, daca aveti noroc si nu se inregistreaza nicio intarziere, calatoria dureaza patru ore si 45 de minute.

O treime din retea, adica peste 5.000 de kilometri de linii, asteapta sa intre in revizie. 4.000 de poduri si podete ar fi trebuit sa treaca printr-o reparatie capitala, ca sa nu mai vorbim despre starea vagoanelor.

Citește și
Infrastructura
Romania, pe locul 110 in lume la infrastructura. Zimbabwe, peste noi!
VIDEO. Scene șocante: un deținut se furișează în spatele unei tinere și își dă pantalonii jos. Ce a urmat

Ceferistii spun ca le-a ajuns cutitul la os si ca nu vor sa isi riste viata ori libertatea din cauza infrastructurii: "Am cerut demisia ministrului, secretarului de stat. Intram in greva general daca nu se platesc salariile pe 2 octombrie," spune Gheorghe Popa, presedintele Federatiei Miscare Comercial.

Sindicalistii conditioneaza amanarea grevei de plata la timp a lefurilor, lucru putin probabil in lipsa de fonduri. In ultimii doi ani, nici un leu nu a fost folosit pentru investitii in calea ferata.

Anchetatorii il cauta pe cel care a provocat accidentul feroviar de luni!

Inca unul! Un tren incarcat cu produse petroliere a deraiat in judetul Cluj

O locomotiva a lovit un camion, in zona localitatii Gura Ocnitei!

Dupa trei accidente feroviare, lucratorii CFR Iasi au facut greva!

Articol recomandat de sport.ro
Dorinel Munteanu și-a bruscat un jucător: ”Trebuia să fiu și mai dur! Nu s-a uitat la mine!”
Dorinel Munteanu și-a bruscat un jucător: ”Trebuia să fiu și mai dur! Nu s-a uitat la mine!”
Citește și...
Problema traficului in Bucuresti: multe solutii puse prost in practica!
Problema traficului in Bucuresti: multe solutii puse prost in practica!

Cum poti sa le faci in ciuda soferilor obligati zilnic la un trafic de cosmar? Le arati ca ar fi solutii pentru o circulatie lejera, alegi apoi zonele cele mai aglomerate si-ncepi sa construiesti acolo noi artere spatioase pe care insa nu le mai termini.

Romania, pe locul 110 in lume la infrastructura. Zimbabwe, peste noi!
Romania, pe locul 110 in lume la infrastructura. Zimbabwe, peste noi!

Principalul avantaj al Romaniei in lupta globala cu toate celelalte state pentru a atrage investitorii straini si pentru a atinge statutul de economie competitiva este faptul ca este un stat cu o populatie mare.

Berceanu: FMI nu ne da voie sa continuam investitiile in infrastructura
Berceanu: FMI nu ne da voie sa continuam investitiile in infrastructura

Fondul Monetar International nu este de acord cu continuarea investitiilor in autostrazi si drumuri finantate cu fonduri ale Bancii Europene pentru Investitii.

Recomandări
România va intra într-un proces de ajustare fiscal-bugetară din 2025. Reguli
România va intra într-un proces de ajustare fiscal-bugetară din 2025. Reguli "mult mai stricte" pentru gestionarea finanţelor

România va intra într-un proces de ajustare fiscal-bugetară, începând din 2025, iar regulile pentru gestionarea finanţelor ţării vor fi mult mai stricte, a anunţat, vineri seara, ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.

Măsură radicală luată în Ungaria. Locul de care nimeni nu mai are voie să se apropie după ce Dunărea a atins un nivel record
Măsură radicală luată în Ungaria. Locul de care nimeni nu mai are voie să se apropie după ce Dunărea a atins un nivel record

Potrivit autorităților ungare, Dunăre a atins nivelul maxim în sâmbătă dimineața, la ora locală 07:00. Atunci ar fi măsurat în jur de 8,5 metri, iar polițiștii de aici estimau, vineri, o creștere de aproximativ 40-50 centimetri.

"Amendamentul Iohannis" și jocurile de culise. De ce ar vrea PSD ca președintele să fie pe lista PNL la parlamentare

Inițiativa PNL, care i-ar permite președintelui Klaus Iohannis să candideze la alegerile parlamentare, naște controverse în instituțiile statului.