Platformele online gratuite prin care pacienţii cu simptome de Covid-19 sunt triaţi și îndrumați
În timp ce spitalele sunt pline de tot mai mult de pacienţi infectaţi cu coronavirus, câţiva antreprenori au răspuns la apelul preşedintelui Iohannis de a ajuta cum pot în această perioadă.
Au pus la dispoziţie platforme online gratuite prin care pacienţii cu simptome sunt triaţi şi sfătuiţi ce să facă, iar spitalele pot găsi mai uşor furnizori de echipamente medicale.
De remarcat este însă şi faptul că multe spitale au început să acorde în mod direct servicii online.
Pe platforma pacient.assmb.ro, 500 de medici din 18 spitale din Capitala fac, în această perioadă, consultaţii online pentru cei cu afecţiuni diverse. Până acum, peste 1200 de pacienţi au utilizat această platformă.
Aplicaţia beneficiază şi de un algoritm prin care pot fi identificate şi potenţiale cazuri de COVID-19.
Horațiu Ioani, medic neurochirurg: "Coronavirusul este ca orice altă afecţiune, prezintă nişte simptome şi aceste simptome, de exemplu, un pacient aflat la distanţă poate să le trimită printr-un serviciu de telemedicina. Aceste date ajung la medic şi medicul contactează pacientul în 12-24 de ore şi spune pacientului ce e de făcut în continuare."
Platforma este foarte ușor de folosit. În primul rând, pacienţii accesează site-ul pacient.assmb.ro, descriu pe scurt problemele de sănătate pe care le au şi ataşează, dacă e cazul, şi documente medicale cum ar fi de exemplu, rezultatul unor analize. Apoi, selectează spitalul, specialitatea şi medicul şi introduc datele personale. Dintre toţi pacienţii, cei cu simptome de coronavirus sunt trataţi cu prioritate.
Pe platforma "NECESAR SPITAL", unităţile medicale pot lua contact cu furnizorii de echipamente de protecţie pentru noul coronavirus. Totul este gratuit, iar până acum, 28 de spitale de stat din România şi 50 de furnizori certificaţi au început deja să schimbe cereri şi oferte.
Pe aceeaşi platformă sunt prezente şi asociaţii care strâng bani pentru dotarea spitalelor cu echipamentele atât de necesare în lupta cu noul coronavirus. Printre ele şi asociaţia Dăruieşte Viaţa.
Persoanele care nu au acces la internet, dar sunt afectate de noul coronavirus, suspecte, izolate la domiciliu sau aflate în carantină pot suna şi la numărul de asistenta 021.9789. Este un call center gratuit - pus la dispoziţie de un grup de antreprenori - la care răspund, în prima fază, 20 de voluntari din clinici private.
În scurt timp, pe această aplicaţie vor fi disponibili peste 200 de cadre medicale pregătite să trieze posibilele cazuri de COVID-19.
Sursa: Stirile PRO TV, saga.co.uk
Etichete: coronavirus, consultatii online,
Dată publicare:
09-04-2020 10:17