Medicii trag un semnal de alarma in privinta suplimentelor alimentare. Ce a patit un tanar dupa ce a luat pastile de slabit

Dată publicare: 16-10-2015 08:10
Dată actualizare: 19-10-2015 07:01


Suplimentele alimentare au atras atentia autoritatilor medicale din Statele Unite, unde jumatate dintre adulti iau cel putin unul.

Un studiu desfasurat in 63 de spitale arata ca 23.000 de americani ajung in fiecare an la urgente din cauza lor. Cel mai adesea, vinovate sunt suplimentele pentru slabit sau energizantele.

In urma cu doi ani, cand avea 15 ani, Chris Herrera a slabit 25 de kilograme, luand un extract de ceai verde despre care producatorul sustinea ca arde grasimile. Mama lui era incantata ca baiatul slabeste, considerand ca va fi mai sanatos.

Lourdes Herrera, mama lui Chris: "Vazand ce rezultate obtine cu o singura pastila, a decis sa ia mai multe, fara sa-mi spuna".

Dupaun timp insa, ochii lui Chris s-au ingalbenit, iar analizele medicale au aratat ca ficatul lui e pe cale sa cedeze. Medicii au dat vina pe extractul de ceai verde.

Lourdes Herrera, mama lui Chris: "Medicul imi zicea in fiecare zi ca exista 50% riscuri sa moara. Mi-a fost foarte greu".

Cazul lui Chris nu e singurul. 23.000 de americani ajung la urgente in fiecare an de la suplimentele alimentare. Cele pentru slabit si energizantele sunt de vina in 50% din cazuri, iar simptomele cele mai frecvente sunt cardiace: dureri in piept, palpitatii, hipertensiune.

Andrew Geller, Centrul pentru Controlul Bolilor: "E posibil ca unele suplimente alimentare sa faca bine, dar fiecare prezinta riscuri diferite. Incurajam pacientii sa le spuna medicilor ca iau suplimente si ce anume".

Avand in vedere numarul mare de utilizatori, rata complicatiilor este relativ mica. Insa studiul desfasurat de Centrul pentru Controlul Bolilor nu arata si cate decese pot fi puse pe seama suplimentelor, deoarece a inventariat doar internarile."


VIDEO PROTVPLUS.RO