”Eroii FAST”, campanie de informare privind simptomele AVC. ”Fred fățosul”, unul din semnele de accident vascular cerebral
ȘtirileProTV.ro sprijină campania ”Eroii FAST - Împreună salvăm lumea câte un bunic erou pe rând”, un proiect desfășurat în peste 20 de țări, derulat în România cu sprijinul ALIA - Asociația pentru Lupta Împotriva Accidentului Vascular Cerebral.
"Eroii FAST" reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte în care ALIA – Asociația pentru Lupta Împotriva Accidentului Vascular Cerebral - este implicată.
De ce se numesc ”FAST”?
Campania Eroii FAST pentru şcoli a fost elaborată de Departamentul pentru educaţie şi politici sociale al Universităţii Macedonia, iar FAST este un acronim format din literele care definesc - în limba engleză - cele mai importante aspecte ale unui AVC (accident vascular cerebral):
-► F vine de la ”face”, care înseamnă ”față”
-► A vine de la ”arm”, care înseamnă braț
-► S vine de la ”speech”, care înseamnă ”vorbire”, ”discurs”
-► T vine de la ”time”, care înseamnă ”timp”.
Cele mai frecvente semne ale unui AVC sunt ”fața cazută”, ”brațul fără putere” și ”vorbirea care nu se înțelege”.
Iar ”timpul” este cel care face diferența, de fiecare dată, între viață și moarte, pentru că cel care a făcut un AVC poate fi salvat dacă un copil sau altcineva sună repede la un medic.
Copiii pot ajuta să facă diferenţa, acţionând ca un catalizator pentru a stimula interesul în rândul familiei lor extinse.
De fapt, s-a dovedit că educarea copiilor este o modalitate viabilă de a consolida gradul de pregătire comunitar pentru AVC.
Programul educativ distractiv, activ şi interactiv, destinat în special copiilor cu vârsta între 5 şi 9 ani, îi învaţă despre empatie şi dragoste, precum şi competenţe practice de a salva viaţa.
Iar primul dintre ”eroii FAST” este ”Fred fățosul”, care reprezintă primul semn al unui AVC: ”fața căzută”.
Ce este un AVC - accident vascular cerebral
”Un accident vascular cerebral este ca un infarct, singura diferență fiind aceea că acesta este localizat în creier. Un AVC poate fi cauzat de un blocaj într-una dintre artere, fiind denumit și AVC ischemic, sau ca urmare a sângerării în creier, fiind denumit și AVC hemoragic. Ambele tipuri de AVC duc în cele din urmă la pierderea bruscă a funcțiilor neurologice din cauza morții celulelor cerebrale dintr-o anumită regiune, ca urmare a întreruperii aprovizionării cu sânge a acelei părți a creierului.
În cazul AVC-urilor ischemice, această întrerupere este cauzată de un cheag, iar în cazul AVC-urilor hemoragice, aceasta este cauzată în principal de umflarea creierului ca urmare a unei sângerări în craniul închis.
Imaginați-vă o clipă că ridicați capota mașinii și scoateți unul dintre firele electrice care preiau energie de la baterie. Ce se întâmplă este că farurile sau claxonul, sau orice altceva care este alimentat de firul de electricitate, nu va mai funcționa. La fel și în cazul unui AVC. Pierderea funcțiilor neurologice se poate manifesta prin faptul că pacientul își pierde brusc capacitatea de a-și folosi unul dintre brațe sau capacitatea de a vorbi sau înțelege cuvintele.” - se arată pe site-ul campaniei Eroii FAST.
Reprezentanți ai mediului privat se implică în campanie alături de Pro TV
În campania ”Eroii FAST - Împreună salvăm lumea câte un bunic erou pe rând”, alături de Știrile Pro TV au început să se implice și reprezentanți ai mediului privat, care doresc să susțină financiar acest proiect important prin care se pot salva vieți.
Primii care au anunțat că vor să contribuie la acest program sunt cei de la Laboratoarele Dermatologice Avène, un brand care este implicat deja în alte inițiative de responsabilitate socială.
Iată câteva detalii despre Laboratoarele Dermatologice Avène:
”În 1990, în sudul Franței, se pun bazele Laboratoarelor Dermatologice Avène, cu scopul unic de a crea formule şi a dezvolta tehnici inovatoare pentru calmarea celor mai sensibile tipuri de piele. Brandul Eau Thermale Avène are la baza Apa Termală Avène, cu o moștenire biologică și minerală unică, a cărei acțiune calmantă și anti-iritanta a fost demonstrată în peste 150 de studii științifice.
Acest brand este dedicat îngrijirii pielii sensibile și conține, pe lângă produse de uz zilnic, game ce adresează diverse patologii și condiții ale pielii pentru nou născuți, copii și adulți. Legitimitatea Apei termale Avène începe la Centrul de Hidroterapie. Inaugurat în 1990 şi extins în 2004, acesta oferă o arhitectură elegantă în deplină armonie cu cadrul natural al izvorului Sainte-Odile.
O echipă tânără şi dedicată întâmpină 2.600 de pacienţi în fiecare an şi le oferă terapii zilnice eficiente (acestea se desfăşoară sub control dermatologic şi includ terapii de bază comune tuturor patologiilor şi terapii suplimentare prescrise individual) atât pentru adulţi cât şi copii.
De asemenea, brandul este implicat în inițiative de responsabilitate socială precum Skin Protect, Ocean Respect și Skin Cancer Foundation.”
Sursa: Pro TV
Etichete:
Dată publicare:
22-05-2023 13:10