Guvernarea Boc in metri de autostrada. A facut 62 de metri pe zi
Investitiile record in infrastructura din Romania promise de catre reprezentantii Guvernului Boc s-au concretizat, in tot mandatul de pana acum, in 53 de kilometri de autostrada si circa 630 de kilometri de drumuri nationale reabilitati.
Gandul: Asta inseamna, in medie, cate 62 de metri de autostrada construiti in fiecare zi de mandat a premierului Emil Boc. In acest ritm, pentru a putea onora promisiunea electorala din 2008, de 1.000 de kilometri de autostrada, actualul Executiv ar avea nevoie de circa 35 de ani. Anul de varf, cand vine vorba despre fondurile disponibile, a fost 2009, in mandatul lui Radu Berceanu, cand CNADNR a alocat investitiilor 2,1 miliarde de euro. In aceasta perioada au fost inaugurati 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, intre Turda si Gilau, si au fost reabilitati circa 400 de kilometri de drumuri nationale. Bilantul pe 2010 este si mai dezamagitor: s-au inaugurat numai 11 kilometri de autostrada, respectiv tronsonul Turda - Campia Turzii din Autostrada Transilvania si s-au modernizat aproximativ 230 de kilometri de drumuri nationale, potrivit datelor INS. De asemenea, este o certitudine ca 2011 nu va aduce nicio taiere de panglica pentru inaugurarea unui tronson de autostrada. "Anul asta nu se termina neaparat ceva. Toata lumea trebuie sa inteleaga un lucru: nu e dezamagitor ca se lucreaza si nu se termina, important e sa se lucreze, pentru ca numai in acest fel se va termina", declara recent pentru gandul fostul sef de la Transporturi, Radu Berceanu.
Adevarul: Avem drumuri mai lungi, dar mai proaste ca in 2008 Din 2008 pana in 2010, lungimea totala a drumurilor publice din Romania a crescut cu 693 de kilometri, totalizand in prezent 82.386 de kilometri, insa ponderea celor cu durata de serviciu depasita este aceeasi ca acum doi ani. Mai exact, potrivit Institutului National de Statistica (INS), 47,2% din drumurile modernizate (11.880 km) si 59,6% din cele cu imbracaminti asfaltice usoare (13.290 km) aveau durata de serviciu depasita. Asta inseamna ca lungimea efectiva a drumurilor expirate a crescut, de la un total de 24.486 km in 2008 (prima raportare a INS privind starea cailor de transport) la 25.170 km in 2010. Si infrastructura feroviara se degradeaza: lungimea totala a cailor ferate in exploatare a fost aceeasi in 2010 ca si in 2008, adica 10.785 de kilometri, insa in ultimii doi ani numarul de „puncte periculoase" (zone cu risc ridicat de accident) a ajuns la 1.300, de la 1.100 in 2008, potrivit ultimelor statistici oficiale.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Jurnalul National: Drumul Babelor deschide calea betonierelor in Bucegi Asfaltarea Drumului Judetean 713, cunoscut si sub numele de Drumul Babelor, inseamna in mod concret cel mai important pas spre colonizarea urbana a Bucegilor. Sub ochii nostri, ai tuturor, pe bani publici si prin mimarea functionarii unor institutii care ar fi trebuit sa apere de fapt Parcul Natural Bucegi (PNB), sit Natura 2000, s-a dat startul unor afaceri grosolane pe seama muntelui. Reabilitarea DJ 713 Sinaia (DN 71) – Cabana Cuibul Dorului – Saua Dichiului – Babele, cum se numeste oficial lucrarea, este doar cel mai important pas dintr-o serie de proiecte care inseamna de fapt cocotarea turistului de asfalt pana in preajma monumentului naturii Babele. Pentru turnarea asfaltului si-au dat girul consiliile judetene Dambovita si Prahova (pe teritoriul carora se afla drumul), dar sefii Partidului Democrat Liberal (PDL) de la Targoviste au mai multe proiecte care trebuie sa favorizeze umflarea conturilor personale prin exploatarea ultimelor petice de natura salbatica: piste de schi, cabane montane, asfaltarea unui alt drum, DJ 714, care deschide calea gloatelor sau proiectul viitoarei statiuni Padina – Pestera.