Dumnezeu a construit o autostrada naturala pentru Anca Boagiu
"In 2013 intram in randul tarilor civilizate" din punctul de vedere al infrastructurii, afirma Boagiu. Concret, "2013 este anul in care vom avea in exploatare 800 de kilometri de autostrada in Romania", precizeaza aceasta.
Gandul: Cheia este insa absorbtia fondurilor europene. Si in acest domeniu ministrul are planuri mari. "Cred ca vom reusi sa absorbim cea mai mare parte a fondurilor, cu toate ca este un efort gigantic. Vom creste pana la 20% rata pana la sfarsitul lui 2011", a spus Boagiu la un seminar organizat de Ziarul Financiar. In prezent insa, proiectele romanesti din domeniul transporturilor au atras circa 113 milioane de euro, adica aproximativ 4% din totalul sumelor alocate de Uniunea Europeana (UE) Romaniei, pana in 2013. In acest context, ministrul a lansat si ideea infiintarii unui minister "dedicat absorbtiei fondurilor europene".
Capital: Orasul Jimbolia ar putea sta pe zacaminte de petrol de pana la 6 milioane de barili Un proiect al companiei Zeta Petroleum Romania pentru anul 2011 scoate la iveala faptul ca orasul timisean Jimbolia sta pe un zacamant de titei parafinos de foarte buna calitate, evaluarea preliminara indicand existenta unor rezerve de cel putin 1,5 milioane de barili, dar care pot ajunge chiar la 6 milioane de barili. Potrivit unui comunicat de presa al companiei, remis luni, acest zacamant reprezinta marea provocare pentru 2011. "Marea provocare pentru 2011 este de a gasi cele mai bune solutii pentru exploatare, in conditii de maxima securitate, a operatiilor petroliere si de protectie a mediului. In urma testelor din 2010, am evidentiat existenta unor nivele saturate cu amestecuri de gaze bogate cu bioxid de carbon, cu inalta presiune, iar in acest moment suntem in faza in care derulam diferite studii pentru a identifica cele mai potrivite solutii pentru exploatarea petrolului subiacent in conditii de siguranta", declara Bogdan Popescu, director general Zeta Petroleum Romania.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Romania Libera: Boagiu zice ca a tras 4% fonduri UE, cifrele Finantelor vorbesc de 2,6%. Autostrazile peste Carpati o iau de la zero In urma cu cateva zile ministrul afirmase ca lucrarile vor incepe in parteneriat public-privat in cazul autostrazii de pe coridorul IV de transport pan-european (Sibiu-Pitesti) si prin concesiune in situatia autostrazii de pe Valea Prahovei. Parteneriatul public-privat presupune infiintarea unei companii de proiect ce reuneste statul si o firma privata care construieste autostrada, primul participand cu terenul necesar, in timp ce concesiunea presupune construirea si administrarea autostrazii de catre un concesionar. Potrivit lui Boagiu, dar si conform cu un studiu de fezabilitate intocmit de firma Iptana inainte de 2005, autostrada Pitesti-Sibiu ar urma sa coste trei miliarde de euro. Costul mare este explicabil prin riscurile ridicate ale alunecarilor de teren, care impun solutii constructive deosebite. Proiectele celor doua autostrazi dureaza din perioada 2000-2005, insa nici un ministru al Transporturilor nu a reusit implementarea lor. Daca in cazul autostrazii Sibiu-Pitesti nu s-a facut nici un pas concret in afara studiului mentionat, in situatia tronsonului Comarnic-Brasov au mai existat doua tentative de concesiune, ambele esuate din diferite motive.
Adevarul: Ponderea taxelor in pretul carburantilor in UE Potrivit Buletinului Comisiei Europene pentru piata energiei, ponderea tuturor taxelor in pretul final al carburantilor in Romania era, la 14 martie 2011, de 49% la benzina si de 44% la motorina. Doar Cipru si Bulgaria inregistrau un nivel mai redus, de 43%, respectiv 47% la benzina, si de 40%, respectiv 43% la motorina. In privinta accizelor, cuantumul acestora - valabil la 7 martie 2011 - plasa Romania pe penultimul loc in UE, dupa Cipru, la benzina, si pe aceeasi pozitie, dupa Lituania, la motorina. In timp ce, la nivelul taxelor, statele membre inca pastreaza o distanta considerabila - Romania fiind nevoita sa atinga nivelul minim al accizei, practicat in UE, abia in 2013 - la nivelul pretului la pompa diferentele se estompeaza de la luna la luna. Astfel, tot la 14 martie 2011, romanul platea 1,23 euro pe litrul de benzina, iar bulgarul - 1,18 euro. Cel mai mare pret pe aceasta componenta era in Olanda, 1,65 euro pe litru, si Germania, Danemarca si Belgia - 1,63 euro pe litru, respectiv 1,61 euro pe litru. Potrivit Ministerului Finantelor Publice, in perioada decembrie 2010 - martie 2011, cresterea nivelului accizelor este de 7,5%, fiind inclusa si eliminarea reducerii de 4% aferenta biocombustibililor. In aceeasi perioada, pretul la pompa a urcat cu 5,24%, din care doar 2,7% vin din cresterea accizei.
Jurnalul National: Nominalizarea lui Maior, palma peste fata lui Tariceanu Intr-un gest surprinzator, presedintele Traian Basescu l-a nominalizat pe George Maior, un senator din Opozitie, ca sef al Serviciului Roman de Informatii. Miscarea lui Basescu i-a tulburat pe partenerii de coalitie din PNL si a pus capat unei lungi traditii prin care sefii SRI proveneau din partidul de guvernamant sau dintre colaboratorii apropiati ai presedintilor Romaniei. In acelasi timp, Basescu l-a propus pe Claudiu Saftoiu, unul dintre cei mai apropiati consilieri ai lui, ca sef al Serviciului de Informatii Externe – SIE. "Atat Maior, cat si Saftoiu sunt tineri si nu au legaturi clare cu fostul regim comunist sau cu serviciul secret comunist, notoria Securitate. Ambii sunt sustinatori ai cooperarii americano-romane".
Ziarul Financiar: Romania a ajuns la minimul de salariati din ultimii 50 de ani: 4,095 milioane. Eliminarea muncii la negru ar putea aduce incasari de cel putin 6 mld. euro la buget Numarul de salariati cu forme legale de munca a ajuns la 4,095 milioane la finele lunii ianuarie, potrivit datelor publicate de Ministerul Muncii, ceea ce inseamna cel mai mic numar de angajati din ultimii 50 de ani. In ianuarie 2010 erau 4,33 milioane, iar in ianuarie 2008 erau 4,76 milioane. In prezent exista de doua ori mai putini angajati cu forme legale decat in 1990, cand numarul de salariati era de 8,1 milioane. Pe de alta parte, somajul este in scadere de 10 luni consecutiv, ajungand la 6,58% in februarie. Cum se explica?