Autostrada de lux a Romaniei: 16 milioane de euro/km
Cel mai pagubos proiect de infrastructura din ultimii 20 de ani este fara doar si poate Autostrada „Bechtel”. Si daca lucreaza, si daca stau, americanii tot iau bani de la statul roman.
Capital: Pana acum americanii de la Bechtel au terminat doar puțin peste 50 de kilometri din cei 415 km ai Autostrazii Transilvania, și au incasat peste 1,2 miliarde de euro. In 2003, la semnarea contractului, proiectul a fost estimat la 2,2 miliarde de euro. Intre timp, contractul a fost renegociat, s-au mai redus ceva costuri, dar tot ridicate raman. Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a declarat intr-un interviu acordat Capital, ca autostrada este necesara, dar depinde de preț. Ministrul dorește incadrarea in standardele de cost sau cel puțin sa ajunga la valoarea contractelor de pe Coridorul IV paneuropean (7 mil. euro/km), pentru ca sunt și tronsoane unde prețul la Autostrada Bechtel ajunge și la 25 milioane de euro/km.
Evenimentul Zilei: Doua atribuiri, patru contestatii pe autostrada Timisoara-Lugoj Doua incercari a avut Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) de a atribui contractul de proiectare si constructie a tronsonului doi de pe autostrada Timisoara-Lugoj. De fiecare data, decizia a fost contestata la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Pe 12 aprilie, Compania de Autostrazi anunta ca tronsonul doi de pe autostrada Timisoara- Lugoj va fi proiectat si construit de catre asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Costruzioni SpA, pentru 445,6 milioane de lei (circa 106 milioane de euro). Pe 21 si 22 aprilie, doua contestatii erau depuse la CNSC de catre Tehnologica Radion si asocierea din care faceau parte si francezii de la Colas, asociere descalificata. Tehnologica Radion a semnalat probleme la oferta depusa de italienii de la Cossi. Pe 30 mai, CNSC a emis o decizie prin care a recomandat CNADNR "respectarea intocmai a documentatiei de atribuire" si a legislatiei de achizitii publice si a obligat insitutia sa reevalueze ofertele pentru proiectarea si constructia tronsonului de autostrada si sa clarifice problemele din oferta italienilor.
Alegeri 2024
23:43
George Simion își recunoaște înfrângerea în alegerile prezidențiale: Vom susţine în turul 2 pe oricine nu este Marcel Ciolacu
23:16
Alegeri prezidențiale 2024. Mii de oameni l-au votat pe Ludovic Orban, deși el s-a retras din cursa electorală
23:05
Cine este Călin Georgescu, candidatul care a reușit să producă surpriza la alegerile prezidențiale din 2024
22:58
Kelemen Hunor: „Este important să ne susţineţi şi la alegerile parlamentare, fiindcă urmează decizii destul de dificile”
Adevarul: Mecanismele crizei imobiliare „Niciodata pana acum preturile caselor nu au crescut atat de mult, pentru o perioada atat de lunga, si in atat de multe tari odata", spuneau specialistii americani in „The Economist" in 2005 avertizand ca elanul de pe piata imobiliara s-ar putea sfarsi dramatic. In Romania, pe atunci, piata era in plina ascensiune, investitorii mai mult sau mai putin profesionisti crezand ca preturile vor creste la nesfarsit. Lipsa de cultura economica si financiara a romanilor, supraindatorarea pe fondul facilitatii la acordarea creditelor, frenezia de a te implica in investitii intr-o perioada de boom, lipsa reglementarilor legislative care au stimulat speculatiile - au fost cateva dintre cauzele unei crize imobiliare care este departe de a se fi incheiat. Potrivit specialistilor, un ciclu imobiliar dureaza pe o piata matura sase-sapte ani, ceea ce plaseaza revenirea preturilor undeva in 2013-2014. Peste noapte, adica in doar cativa ani, un apartament din Bucuresti care costa 20.000 de dolari a ajuns la pretul de 100.000 de euro. Cresterea spectaculoasa, profitul pe masura pentru cei care au cumparat ieftin si au vandut scump, i-au incurajat pe romani sa arunce sume mari pe segmentul imobiliar.