Polemici intre Guvern si Parlament in privinta legislatiei in transporturi
O lege care ar putea ajuta Romania sa isi extinda reteaua de autostrazi zace in uitare, la Parlament. Si asta deoarece exista polemici intre Ministerul Transporturilor si Guvern.
Dincolo de aceasta disputa, proiectul in cauza ar permite statului sa intre mai repede in posesia unui teren privat, urmand ca fostul proprietar sa se adreseze instantei, daca nu se multumeste cu suma primita.
Chiar daca admit ca cea mai mare piedica in realizarea de autostrazi o constituie exproprierile, nici parlamentarii, nici guvernantii nu se grabesc sa adapteze legislatia in domeniu.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Marturie sta un proiect de lege care ar putea schimba situatia dar care zace de mai bine de un an prin sertarele parlamentului.
In prezent, Autostrada Transilvania, Autostrada Soarelui, proiectul Bucuresti-Brasov sau Pasajul Basarab sunt doar cateva dintre marile proiecte de infrastructura blocate din cauza ca aceasta lege nu este promulgata.
Legislatia din Uniunea Europeana in acest domeniu ar putea constitui un exemplu pentru noi. In Spania, de exemplu, proiectele respecta termenele de finalizare, bazandu-se pe acte normative cat se poate de clare.
Concret, dupa ce este identificat terenul pe care il traverseaza o autostrada, statul spaniol il invita pe proprietar la negocieri. Daca partile nu se inteleg, proprietarul se adreseaza instantei, cerand majorarea sumei de despagubire, caz in care se ajunge totusi destul de rar.