ANAF a descoperit că PNL ar fi plătit o campanie care l-ar fi promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok
PNL ar fi plătit campania #EchilibruşiVerticalitate, realizată cu influenceri pe TikTok, despre care un document desecretizat al CSAT susţine că ”este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federaţia Rusă în Ucraina”, derulată de Rusia.
Aceasta este rezultatul unei anchete jurnalistice care a fost realizată de site-ul Snoop, potrivit News.ro.
Potrivit sursei citate, 130 de influenceri cooptaţi de compania Kensington Communication, care face servicii de marketing politic, dar şi campanii online pentru liberali, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidenţiale, o campanie intitulată #EchilibruşiVerticalitate.
ANAF a descoperit că ”acţiunea de campanie Echilibru şi Verticalitate, de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Naţional Liberal”, conform unei surse confidenţiale citate de Snoop.
Influencerii au primit un scenariu şi au transmis într-un video, către public, calităţi ale unui viitor preşedinte, fără să-l numească. Unii influenceri au scris în comentariile de la video: ”Călin Georgescu”.
În integralitatea ei, campania #EchilibruşiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susţine într-un document desecretizat al CSAT şi într-un raport al organizației Expert Forum.
Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, ”unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care şi le face chiar el”, precizează Expert Forum.
Cu exact aceeaşi platformă a fost realizată campania de TikTok pentru cartea preşedintelui PNL de la acea oră, Nicolae Ciucă.
”Hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate. Nu cunoaştem dacă şi în ce fel ar fi fost folosit şi exploatat politic acest hashtag, întrucât rolul nostru a fost strict acela de a genera idei de brief-uri conform cu solicitările clientului nostru, în acest caz PNL”, au transmis oficialii Kensington Communication.
Documentul desecretizat de CSAT arată că acest tip de campanie a mai fost folosit ”în perioada premergătoare iniţierii agresiunii de către Federaţia Rusă contra Ucrainei”.
Exemplul dat în CSAT îl reprezintă chiar campania #EchilibruşiVerticalitate: ”În concret, campania informaţională Echilibru şi Verticalitate este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federaţia Rusă în Ucraina, ambele realizându-se prin manipularea unor micro-influenceri legitimi”.
Reacția firmei care a coordonat campania de comunicare a PNL
După apariția în presă a acestor informații, firma care a coordonat campania de comunicare a PNL, Kensington Communication, a anunțat că va depune o plângere penală ”pentru ca organele abilitate să cerceteze deturnarea, atacarea cu boţi și/sau clonarea campaniei realizate de Kensington, la comanda PNL, realizată prin intermediul Platformei Fame Up, în favoarea unui candidat extremist.”
Comunicatul integral:
”Kensington Communication a realizat, la comanda Partidului Național Liberal, o serie de brief-uri, destinate unor campanii de conștientizare a opiniei publice, în acord cu valorile partidului și în nici într-un caz în acord cu liniile de comunicare ale altei formațiuni, ori candidat.
Aceste campanii nu au avut un caracter electoral. Obiectivul campaniei a fost de a promova valori liberale, pro-europene și teme sociale de interes major (cum ar fi combaterea consumului de droguri), precum și campanii anti-extremiste, în contextul în care exista suspiciunea rezonabilă că ne confruntăm cu o recrudescență accelerată a curentului iliberal, nedemocratic.
Briefurile pe care le-am formulat au vizat, nu un îndemn pentru votul unei persoane, ci o atitudine responsabilă și o alegere matură, care să continue drumul democratic al României. De asemenea, au mai fost abordate teme diverse, așa cum am menționat, de conștientizare a unor probleme grave, manifestate, cu prisosință, în rândul tinerei generații, precum, siguranța în școli și consumul de droguri.
Referitor la brief-ul care face obiectul întrebărilor HotNews:
Forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificaŕi, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului.
Astfel, hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusieriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate. Nu cunoaștem dacă și în ce fel ar fi fost folosit și exploatat politic acest hashtag, întrucât rolul nostru a fost strict acela de a genera idei de brief-uri conform cu solicitările clientului nostru, în acest caz PNL.
Vă prezentăm, cu titlu exemplificator, câteva dintre briefurile transmise FameUp, relevante pentru o mai bună înțelegere a profilului mesajelor elaborate și transmise platformei cu scopul de conștientizare a importanței unei atitudini pro-europeane, seriose, echilibrate și anti-extremiste.
Precizăm, totodată, că Kensington Communication nu a făcut nici în trecut și nu va face nici în viitor, nicio campanie de promovare pentru persoana sau candidatul Călin Georgescu (sau alți candidați de această factură) întrucât valorile Kensington Communication nu sunt în acord cu cele promovate de această persoană.”
Sursa: Pro TV, News.ro
Etichete: anaf, PNL, campanie, calin georgescu,
Dată publicare:
21-12-2024 08:12