10 ani inchisoare pentru soferii bauti. Un deputat vrea sa dubleze sau chiar sa tripleze pedepsele

×
Codul embed a fost copiat

Deputatul PPDD Tudor Ciuhodaru vrea sa depuna un proiect de lege prin care sa fie marite pedepsele pentru soferii care conduc bauti sau drogati.

"Atunci cand sunt 22 de mii de soferi bauti intr-un an, cand sunt doi pe ora depistati pozitiv la testele de alcoolemie si drog, cand numarul creste cu 4000 pe an nu se mai pune problema ca acest demers este justificat sau nu", spune Tudor Ciuhodaru.

Statisticile arata ca intre 3 si 7 la suta dintre accidentele rutiere produse in Romania anul trecut au drept cauza consumul de alcool. In acelasi timp, unul din trei accidente mortale au fost provocate de soferi bauti.

Potrivit datelor Institutului National de Medicina Legala, in 2011, din cei peste 50.000 de soferi testati la cererea Politiei Rutiere, aproape jumatate au fost depistati pozitiv.

Specialistii spun ca la o alcoolemie in sange de 0.8 grame pe litru, acuitatea vizuala scade cu cel putin 20 la suta si soferul isi pierde mult din viteza de reactie. Sa luam, spre exemplu, o persoana cu o greutate si o inaltime medie.

Citește și
David Barajas si copiii
A vazut cum un sofer beat ii omoara cei doi fii, iar in clipa urmatoare si-a facut singur dreptate
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Ca sa ajunga la o alcoolemie in sange de 0,8 grame/litru ar trebui sa bea trei beri sau trei pahare cu vin sau doua "shot"-uri cu tarie. Daca persoana este mai corpolenta si, printre picaturi, a mancat si un pranz copios atunci mai poate sa adauge o bere sau un pahar cu vin.

In alte tari sunt prevazute pedepse mult mai aspre in cazul soferilor care au condus bauti. In urma cu cateva zile, fostul fotbalist roman Gheorghe Craioveanu, care traieste in Spania, a fost amendat cu 1.800 de euro, iar carnetul i-a fost suspendat 20 de luni, dupa a fost prins de politistii spanioli conducand in stare de ebrietate.

Printre cele "13 motive" pentru care ar fi nevoie de adoptarea enumarate de Tudor Ciuhodaru se afla:

-► in fiecare ora un roman este omorat sau schilodit in accidente rutiere;
-► locul 1 in UE la accidente rutiere soldate cu morti si raniti grav;
-► locul 2 in UE la accidente mortale ( 94 decese la un milion de locuitor, media UE este de 55, suntem devansati doar de Lituania, cea mai sigura e Malta cu 26 decese la un milion de locuitor);
-► locul 1 la cauzele de deces la tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani e ocupat de accidentele rutiere;
-► locul 3 la cauzele de deces, indiferent de varsta, este ocupat de accidentele rutiere;
-► 62.000 de romani au murit in accidente rutiere dupa 1990;
-► intre 3 si 7% dintre accidente au drept cauza consumul de alcool;
-► unul din trei accidente mortale e direct legat de consumul de alcool si in 85% din cazuri este vorba de bautori ocazionali. Totodata consumul de alcool este responsabil de 40% din decesele survenite ca urmare a accidentelor de circulatie si de 25-35% din cazurile de accidente rutiere fara cazuri letale
-► in fiecare ora cel putin doi soferi sunt pozitivi la dozarile toxicologice pentru alcool.
-► 12.30% din soferii cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani afirma ca au condus cel putin o data sub influenta bauturilor alcoolice

Concret, acest act normativ prevede "dublarea pedepsei cu inchisoarea, care va fi cuprinsa intre 5 ani la 10 ani daca titularul permisului a condus pe drumurile publice un autovehicul sau tramvai avand o imbibatie alcoolica de peste 0,80 g/l alcool pur in sange sau sub efectele stupefiantelor si chiar triplarea pedepselor actuale la 10-15 ani daca aceste persoane efectueaza transport public de persoane sau transport de substante sau produse periculoase."

De asemenea, in proiect se prevede ca pedepsele pentru conducerea pe drumurile publice sub influenta alcoolului sau a stupefiantelor nu pot fi reduse.

Ciuhodaru mai da ca exemplu sistemul legislativ din tari precum Portugalia, Franta, Anglia, Luxemburg sau Olanda, unde conducerea sub influenta bauturilor alcoolice (0,8 g/l) sau refuzul testarii sunt pedepsite cu inchisoarea pana la doi ani, 4.500 de euro amenda, sase puncte de penalizare si trei ani de suspendare a permisului.

De asemenea, recidiva este pedepsita cu pana la patru ani de inchisoare, 9.000 euro amenda, sase puncte de penalizare si pierderea permisului pentru minim trei ani - mai sustine parlamentarul PPDD.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Replica acestui sofer baut din Bucuresti in fata politistilor, intrebat de ce nu a oprit la semnal
Replica acestui sofer baut din Bucuresti in fata politistilor, intrebat de ce nu a oprit la semnal

Dupa mai multe pahare de alcool, un sofer de 34 de ani, din Bucuresti, s-a crezut pilot de curse si a incercat sa scape de politistii care-l urmareau pentru ca n-a oprit la semnal.

A vazut cum un sofer beat ii omoara cei doi fii, iar in clipa urmatoare si-a facut singur dreptate
A vazut cum un sofer beat ii omoara cei doi fii, iar in clipa urmatoare si-a facut singur dreptate

Un barbat din Statele Unite a fost acuzat de crima, dupa ce ar fi impuscat mortal pe sofer beat, la doar cateva clipe dupa ce acesta i-a lovit mortal cei doi fii.

Dupa ce a baut si s-a urcat la volan fara a avea permis de conducere, un barbat a lovit 14 masini
Dupa ce a baut si s-a urcat la volan fara a avea permis de conducere, un barbat a lovit 14 masini

  Baut bine, un sofer din Timisoara a reusit sa loveasca 14 autoturisme in doar cateva minute.

Circul facut de un sofer beat, prins in trafic de politisti:
Circul facut de un sofer beat, prins in trafic de politisti: "Merg, dar nu imi murdari geaca". VIDEO

Un barbat de 36 de ani din Botosani s-a ales marti seara cu dosar penal, dupa ce s-a urcat beat la volan. El a dat un adevarat spectacol cand a fost oprit de politisti.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.