„Fit for 55”. UE prezintă un set de propuneri destinate reducerii emisiilor de carbon până în 2030

„Fit for 55”. UE prezintă un set de propuneri destinate reducerii emisiilor de carbon până în 2030
Shutterstock

Fit for 55, setul de 12 măsuri prin care Uniunea Europeană vrea să reducă emisiile de carbon cu 55% până în anul 2030.

Măsurile reprezintă mai exact sfârşitul automobilelor pe benzină, o taxă pe kerosen în transportul aerian şi reforma sistemului de comercializare a certificatelor de emisii, conform AFP.

Cele 12 propuneri au drept obiectiv reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră pe continent cu 55% la orizontul anului 2030, comparativ cu anul 1990. Printre propunerile Bruxelles-ului, care vor face obiectul negocierilor între eurodeputaţi şi statele membre, ar urma să se numere în special oprirea comercializării automobilelor care funcţionează pe benzină începând din 2035.

De asemenea, potrivit unei propuneri legislative consultate de AFP, planul prevede şi o taxă inedită pe kerosen pentru zborurile în interiorul UE, ceea ce ar putea alarma companiile aeriene, care se tem de o posibilă distorsionare a concurenţei în raport cu restul lumii.

Însă pilonul principal al planului este cea mai mare extindere a sistemului de comercializare a certificatelor de emisii (ETS), care obligă poluatorii să cumpere certificate care să acopere emisiile lor de CO2, de la lansarea acestui sistem în 2005. Actualul sistem de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) obligă centralele electrice, fabricile şi companiile aeriene cu zboruri în Europa să achiziţioneze certificate de acest fel tot mai costisitoare, creând astfel un stimulent financiar ca să polueze mai puţin.

Citește și
Mancare din aer
Mâncare produsă din aer și hidrogen. „Are gust de tăiței”

Potrivit surselor, oferta de certificate de poluare în sistemul ETS va suferi o diminuare. De asemenea, numărul de certificate care vor intra pe piaţa carbonului din UE în fiecare an va scădea şi el într-un ritm mai rapid.

"Este un pachet climatic istoric. Preţul emisiilor de CO2 va creşte la un nivel care va avea un impact major asupra modelelor economice ale industriilor", care vor avea interesul de a adopta tehnologii curate, apreciază preşedintele Comisiei de Mediu din Parlamentul European, Pascal Canfin.

Comisia Europeană vrea să interzică vânzarea de noi automobile pe benzină şi motorină

 

Comisia Europeană a propus miercuri reducerea la zero a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor noi din Uniunea Europeană începând din 2035, ceea ce ar însemna de facto interzicerea vânzării de noi automobile pe benzină şi motorină începând cu acea dată, informează AFP.

Pentru a accelera trecerea la vehiculele electrice, Executivul comunitar a propus o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2030, comparativ cu nivelul din 2021, şi o reducere de 100% începând din 2035. Tot pentru a stimula vânzarea de automobile electrice, Bruxelles-ul a propus o serie de măsuri legislative care ar cere statelor membre să instaleze staţii publice de încărcare de-a lungul drumurilor principale la o distanţă de maximum 60 de kilometri între ele, începând din 2025.

Aceste măsuri sunt destinate să contribuie la atingerea obiectivelor climatice ale UE, dar de ele vor beneficia şi cetăţenii prin reducerea cheltuielilor energetice şi îmbunătăţirea calităţii aerului, a informat Comisia Europeană într-un comunicat de presă.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Regiunea Bruxelles va interzice automobilele diesel din 2030 şi cele pe benzină din 2035
Regiunea Bruxelles va interzice automobilele diesel din 2030 şi cele pe benzină din 2035

Guvernul regional din Bruxelles a anunţat vineri interzicerea automobilele diesel în regiune începând din 2030 şi a automobilelor pe benzină din 2035, în încercarea de a atinge obiectivul Uniunii Europene privind neutralitatea emisiilor de carbon în 2050.

Mâncare produsă din aer și hidrogen. „Are gust de tăiței”
Mâncare produsă din aer și hidrogen. „Are gust de tăiței”

O nouă analiză a emisiilor de carbon arată că industria alimentară emite mai mult gaz cu efect de seră decât se credea până acum: până la o treime din totalul emisiilor globale.

Concentrația de CO2 din atmosferă, la cel mai ridicat nivel din istoria măsurătorilor, în ciuda pandemiei
Concentrația de CO2 din atmosferă, la cel mai ridicat nivel din istoria măsurătorilor, în ciuda pandemiei

Nivelul de dioxid de carbon (CO2) din atmosferă a atins în luna mai, în pofida unei reduceri considerabile a activităţilor de transport şi comerciale în contextul pandemiei, cea mai ridicată valoare de la debutul măsurătorilor, acum 63 de ani.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.