Un miliardar englez care a sprijinit ieșirea Marii Britanii din UE va construi mașini în Franța
Grupul britanic Ineos, controlat de miliardarul Jim Ratcliffe, susținător al Brexitului, a decis să construiască primul său automobil la o uzină din Franţa, renunţând la planurile anterioare care vizau construirea unei uzine în Marea Britanie.
În luna septembrie 2019, grupul Ineos a anunţat că va forma o divizie auto care va asambla un model de teren denumit Grenadier la o uzină ce urmează să fie construită în Ţara Galilor, creând astfel 500 de locuri de muncă. Însă, în luna iulie a acestui an, Ineos a decis să îşi revizuiască investiţiile ca urmare a pandemiei care a creat o serie de noi oportunităţi, transmite Agerpres, care citează Reuters.
Marţi, Ineos a confirmat că va prelua uzina de la Hambach (Franţa) aparţinând grupului Daimler, unde urmează să construiască viitorul model 4X4 Grenadier.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Hambach ne-a oferit o oportunitate unică pe care pur şi simplu nu am putut să o ignorăm: să cumpărăm o facilitate modernă de producţie de automobile cu o forţă de muncă de talie mondială", a declarat Jim Ratcliffe, preşedintele grupului Ineos, într-un comunicat de presă.
Producţia viitorului model 4X4 Grenadier ar urma să demareze la finele anului următor şi, în plus, în cadrul acordului convenit cu Daimler, Ineos Automotive va continua să producă la Hambach mica citadină EQ fortwo precum şi anumite componente Mercedes-Benz, ceea ce înseamnă că graţie investiţiei Ineos aproximativ 1.300 de locuri de muncă vor fi păstrate la o uzină din Franţa.
Jim Ratcliffe, deţinătorul unei averi evaluate la 20 de miliarde de dolari, a fost unul dintre cei mai vehemenţi susţinători ai campaniei în favoarea ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană. După referendumul din 2016, sectorul auto britanic a fost unul din cele mai afectate de incertitudinile cu privire la viitorul relaţiilor comerciale dintre Marea Britanie şi UE, principala sa piaţă de export.