Ultima lupta pentru presedintia Frantei se da pe internet. Cat de puternic este mediul online
Alegerile prezidentiale din Franta se apropie cu pasi repezi, iar retelele de socializare s-au incins. Internautii francezi urmaresc si comenteaza fiecare miscare a candidatilor si fiecare cuvant pe care acestia il scot.
Pe internet a aparut chiar o piesa muzicala dedicata unuia dintre aspirantii la fotoliul de la Elysee. Un lucru este clar: in Franta nu se mai face campanie ca altadata. Acum candidatii isi duc batalia in spatiul virtual.
La cei 60 de ani ai sai, candidatul de extrema stanga, Jean Luc Melenchon, nu poate decat sa fie flatat ca o tanara de 24 de ani viseaza, intr-o piesa, ca el sa-i devina presedinte. Videoclipul, postat recent pe internet, a avut 500.000 de vizualizari.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Este doar una din dovezile ca metodele traditionale de campanie sunt pe cale de disparitie. Candidatii isi transmit mesajul prin intermediul unor site-uri din ce in ce mai sofisticate, unde au loc dezbateri si se strang fonduri. Alt lucru important, fiecare vorba a unui candidat este imediat verificata.
"Oamenii verifica lucrurile pe care candidatii le spun. Am vazut cum cineva explica pe un site ca Nicolas Sarkozy spune adevarul in proportie de 43%, iar Francois Hollande in proportie de 53%", a declarat Arnaud Dassier, specialist comunicare.
Asadar, candidatii trebuie sa fie extrem de atenti, pentru ca fiecare vorba si fiecare gest se raspandeste rapid pe internet.
Va fi imposibil, cred specialistii, sa tii secret rezultatele exit-polurilor pana in momentul inchiderii urnelor. Sunt sanse mari ca rezultatele partiale sa ajunga pe internet, fapt care ar putea influenta rezultatul final al votului.
Cel putin un francez din trei are cont de Facebook si internetul este a doua sursa de obtinere a noutatilor din politica, dupa televiziune. Din ce in ce mai mult, Franta este o tara unde votul alegatorului este legat de noua mass-media.
Sursa: Pro TV
Etichete: internet, françois hollande, Nicolas Sarkozy, Alegeri Franta 2012,
Dată publicare:
20-04-2012 07:28